Zapraszamy na pierwszy wykład z cyklu „Moc dobrej i złej komunikacji”

Deficyty w obszarze umiejętności komunikacyjnych bardzo negatywnie odbijają się na stosunkach międzyludzkich. Dlatego tak istotna jest łatwo dostępna edukacja psychologiczna i popularyzacja wiedzy w tym zakresie. Wydaje się, że szczególnie obecny czas po tak długich lockdownach i we wciąż trwającym zagrożeniu pandemicznym domaga się pomocy w tym zakresie.

Podczas pierwszego wykładu z cyklu porozmawiamy o źródłach nieporozumień w komunikacji: rodzajach komunikatów, odpowiedzialności nadawcy i odbiorcy, komunikacie „ja” – jako podstawie dobrego dialogu.

Prowadzenie: Ewa Kuczkowska

Akademia dobrych relacji to autorski cykl wykładów Ewy Kuczkowskiej o charakterze popularnej edukacji psychologicznej.

Ewa Kuczkowska – doradca psychologiczny, autorka i prelegentka Akademii Dobrych Relacji, w 2016 roku była nominowana do tytułu Mistrza Mowy Polskiej, specjalizuje się również w problemie niechcianej samotności.

O projekcie

Ludzie pragną szczęśliwego życia i akceptacji. Pragną sensu i zadowolenia ze swoich działań. To się nie zmieniło. Zmienił się natomiast świat, który nas otacza. Pośpiech, natłok bodźców, technologizacja życia wpłynęły potężnie na środowiska rodzinne, które nie zawsze są w stanie wyposażyć w kluczowe umiejętności. Gdy dodamy do tego świeże doświadczenie pandemicznego zagrożenia i izolację niedawnych lockdownów, widzimy jak potrzebna może być teraz edukacja psychologiczna. Akademia dobrych relacji stara się podejmować to ważne zadanie. Wykłady w ramach Akademii są okazją do poszerzenia grona osób, które świadomie przeżywając życie, będą ambasadorami dobrych relacji w swoich środowiskach.

Charakter wykładów

Wykłady nie wymagają od uczestników wiedzy psychologicznej. Treści są przystępne i uniwersalne, będą więc użyteczne dla każdej grupy wiekowej osób dorosłych oraz młodzieży starszej. Przedstawiane zagadnienia są ilustrowane przez praktyczne przykłady „z życia wzięte”, a drobna domieszka humoru ułatwia przyjmowanie nowej wiedzy.

Każdy pojedynczy wykład można traktować jako odrębne wydarzenie, choć udział w całym cyklu zapewni szersze rozumienie omawianego tematu.