Policjanci przypominają o zasadzie ograniczonego zaufania do osób podszywających się za funkcjonariuszy, pracowników administracji czy innej instytucji. Gdyńscy policjanci pracują nad sprawą oszustów działających metodą „na pracowników wodociągów”, do której doszło wczoraj.
Funkcjonariusze w ramach ogólnogdyńskiej kampanii STOP, każdego dnia prowadzą działania w zakresie bezpieczeństwa osób starszych. Mundurowi przypominają, że sprawcy wciąż modyfikują metody oszustw i wykorzystują zaufanie osób starszych do instytucji. Wczoraj w Gdyni doszło do oszustwa, gdzie sprawcy podali się za pracowników wodociągów i ukradli blisko 100 tys. zł.
Około 09.15 do mieszkania seniorki przyszła kobieta z mężczyzną i przedstawili się jako pracownicy wodociągów. Poinformowali 81-latkę o tym, że w budynku jest awaria i muszą sprawdzić, z którego pionu leci woda. Następnie mężczyzna poprosił seniorkę, żeby poszła do łazienki i odkręciła wodę w wannie. W ten sposób oszuści wykorzystali nieuwagę seniorki i ukradli jej około 100 tys. zł. O tym, że została oszukana zorientowała się po fakcie.
Również wczoraj próbowano oszukać dwie seniorki metodą „na policjanta”. Każda z nich odebrała telefon i usłyszała męski głos. W obu przypadkach rozmówca powiedział, że jest policjantem i pytał o oszczędności kobiet. Seniorki nie dały się oszukać i powiedziały, że nie mają żadnych pieniędzy. W pierwszym przypadku oszuści po takiej odpowiedzi zakończyli rozmowę, a w drugim seniorka sama się rozłączyła.
O tych zdarzeniach zostali poinformowani gdyńscy policjanci, którzy przyjęli zawiadomienie, ustalili dokładne okoliczności i obecnie pracują nad ustaleniem i ukaraniem sprawców.
Przypominamy, że nigdy nie należy działać w pośpiechu. Policjanci nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy i nigdy nie zadzwonią z takim żądaniem.