Policjanci ostrzegają przed wyłudzaniem pieniędzy przez osoby podszywające się pod znajomych w mediach społecznościowych. Jeśli ktoś prosi o przekazanie kodu do transakcji mobilnych (BLIK), należy sprawdzić, czy to na pewno osoba podająca się za znajomego. W trosce o swoje oszczędności zachowajmy szczególną czujność.
Przestępcy włamują się na konta społecznościowe, a potem kontaktują się ze swoimi ofiarami i podstępnie przejmują ich pieniądze. Najczęściej tłumaczą to nagłą sytuacją, proszą o wypłacanie pieniędzy za pomocą płatności mobilnych BLIK. Ofiara jest przekonana, ze rozmawia ze znajomą lub znajomym, podaje specjalny kod, a następnie potwierdzić transakcję w swojej aplikacji bankowości mobilnej. W taki sposób pozbywają się swoich pieniędzy na rzecz oszustów.
Wczoraj mieszkanka Gdyni zgłosiła do dyżurnego policji, że ktoś złamał zabezpieczenia do jej konta na portalu społecznościowym „Facebook”, następnie powołując się na nią rozesłał do jej znajomych prośbę o podanie kodu BLIK. Kobieta nie wie, czy ktokolwiek ze znajomych udostępnił kod do płatności ale jej czujność być może uchroniła osoby przed utratą oszczędności.
Przypominamy wszystkim użytkownikom urządzeń z dostępem do internetu aby pilnowali swoich haseł dostępowych. Zweryfikujmy czy faktycznie skontaktowała się z nami osoba, którą znamy. Pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania. Nie otwierajmy wiadomości od nieznanych nam osób.