Trzy miesiące po zakończeniu tegorocznej edycji i na miesiąc przed rozpoczęciem zapisów do kolejnej, poznaliśmy pierwsze szczegóły związane z Enea IRONMAN 70.3 Gdynia 2018. Przed nami „Rok Muzyki w Triathlonie”, co zaowocuje wyjątkową oprawą zawodów. Podczas uroczystej prezentacji IRONMAN Poland Tour przedstawiono nową ambasadorkę imprezy – w Gdyni wystartuje wokalistka Katarzyna Stankiewicz.

Muzyka daje energię, wyzwala emocje i motywuje do działania. Zupełnie jak triathlon. „Rok Muzyki w Triathlonie” wydaje się więc naturalnym połączeniem jednego z drugim. Atrakcją przyszłorocznej edycji Enea IRONMAN 70.3 Gdynia będą między innymi punkty kibicowania z muzyką na żywo. Powstanie również utwór, który będzie hymnem zawodów IRONMAN w Polsce – stworzy go świeżo upieczona triathlonistka Kasia Stankiewicz wraz z Varius Manx. – Uwielbiam wyzwania, a osiąganie na pozór niemożliwego sprawia mi niemal taką radość, jak występy na scenie. Czuję lekkie przerażenie wymieszane z ogromną radością, biorącą się z niewiedzy o tym, co mnie czeka, ale ponieważ głęboka woda to mój żywioł, nieśmiało przewiduję, że ta przygoda ma szansę przerodzić się w jedną z moich kolejnych pasji – mówi Katarzyna Stankiewicz.

- Cieszymy się, że Kasia przyjęła nasze zaproszenie do współpracy. To kolejna znana osoba, którą przyjdzie nam przygotować do zawodów w Gdyni. W ostatnich latach IRONMANA ukończyła cała plejada najpopularniejszych, polskich aktorów między innymi Tomasz Karolak, Borys Szyc, Robert Rozmus, Katarzyna Glinka, Karolina Gorczyca i wielu, wielu innych – wylicza Michał Drelich, dyrektor zawodów. - Wychodzimy z założenia, że nasze imprezy muszą być atrakcyjne nie tylko dla zawodników, ale także dla kibiców. Dlatego w 2018 roku stawiamy mocno na oprawę i muzykę na żywo przy trasie – dodaje.

Stolica polskiego triathlonu
Stopniowo poznajemy szczegóły związane z przyszłoroczną edycją Enea IRONMAN 70.3 Gdynia, tymczasem wciąż żywe są wspomnienia sprzed trzech miesięcy. – W tym roku gościliśmy zawody IRONMAN już po raz trzeci. Mam nadzieję, że zdążyliśmy przyzwyczaić zawodników do profesjonalizmu i licznych walorów naszego miasta, również tych pozasportowych – opowiada wiceprezydent Gdyni Bartosz Bartoszewicz, który również stanął na starcie tegorocznych zawodów. - Na własnej skórze przekonałem się, że gdyńscy kibice są wyjątkowi! Dzięki żywiołowo dopingującym fanom trasę pokonuje się, jak na skrzydłach. Nie przez przypadek otrzymaliśmy ostatnio statuetkę „Sportowego Miasta Roku” – relacjonuje aktywny wiceprezydent.

W 2017 roku na listach startowych gdyńskiego IRONMANA znalazło się 4 000 zawodników z 45 krajów. Na trasie wspierało ich kilkadziesiąt tysięcy kibiców.

Nowości i przywileje
Bogata oprawa to tylko jedna z zapowiadanych nowości. Organizatorzy zamierzają wzmocnić relacje z uczestnikami. W 2018 roku ruszy program partnerski dla klubów triathlonowych. Zawodnicy zrzeszeni w amatorskich klubach zyskają szereg przywilejów, m.in.: prawo pre-rejestracji, osobne klasyfikacje i dekoracje, a podczas eventów zostanie utworzona specjalna strefa klubowa. Nowością będzie też otwarte, niebiletowane after party dla zawodników i wolontariuszy po Enea IRONMAN 70.3 Gdynia.

Energiczny sponsor
Strategicznym partnerem IRONMAN Poland Tour 2018 będzie Enea. To przedłużenie współpracy rozpoczętej w 2015 roku. – Enea już od czterech lat buduje swój wizerunek z oparciu o prężnie rozwijającą się w Polsce dyscyplinę sportu, jaką jest triathlon. Cieszymy się, że możemy wspierać Enea IRONMAN 5150 Warsaw i Enea IRONMAN 70.3 Gdynia. Tym bardziej, że triathlon to czysta energia, a Enea daje energię do działania z pasją – wyjaśnia Magdalena Hilszer, kierownik Biura Komunikacji Enei.

Rejestracja do przyszłorocznej edycji Enea IRONMAN 70.3 Gdynia wystartuje 4 grudnia 2017 roku. Zawody odbędą się w dniach 3-5 sierpnia 2018.

Galeria projektu

fot. sportografia.pl/ sportevolution.pl