Nauczyciele odkrywają edukację STEAM podczas warsztatów w Centrum Nauki Experyment

Nauczyciele z Gdyni spotkali się, by przetestować metody, które mają odmienić sposób prowadzenia lekcji. Warsztaty postawiły na praktykę: planowanie projektów, eksperymenty i pobudzanie ciekawości dzieci. Zajęcia poprowadziła doświadczona edukatorka, a uczestnicy wymieniali się pomysłami i wyzwaniami z codziennej pracy.
- Warsztaty w Centrum Nauki Experyment
- Gdynia wspiera nauczycieli w podejściu STEAM
Warsztaty w Centrum Nauki Experyment
W czwartek, 30 października, w Centrum Nauki Experyment odbył się kolejny moduł jesiennego cyklu szkoleń STEAM, skierowanego do nauczycielek i nauczycieli. Zajęcia miały praktyczny charakter: uczestnicy uczyli się, jak planować projekty z dziećmi, wykorzystywać ich naturalną ciekawość i prowadzić proste eksperymenty w klasie. Warsztaty prowadziła Wiesława Mitulska, edukatorka specjalizująca się w edukacji wczesnoszkolnej i pracy metodą projektu.
STEAM powstał po to, aby nauczyciele myśleli o pracy nie tylko z podziałem na przedmioty nauczania. Praca opiera się na rozwiązywaniu problemów dotyczących różnych dziedzin życia, a nie opierać się tylko na jednym przedmiocie – dodaje Wiesława Mitulska, edukatorka i trenerka specjalizująca się w edukacji wczesnoszkolnej oraz pracy metodą projektu.
Gdynia wspiera nauczycieli w podejściu STEAM
Spotkania były też okazją do integracji środowiska edukacyjnego: rozmów o wyzwaniach, dzielenia się doświadczeniami i szukania inspiracji do pobudzania wyobraźni najmłodszych uczniów. Wiceprezydentka miasta podkreśliła znaczenie takich inicjatyw dla rozwoju kompetencji nauczycieli.
Nauczyciele i nauczycielki z dużym zaangażowaniem uczestniczą w warsztatach STEAM. Dzięki takim inicjatywom rozwijają swoje kompetencje i zdobywają inspiracje, które później przekładają się na ciekawe i nowoczesne lekcje dla uczennic i uczniów– mówi Oktawia Gorzeńska, wiceprezydentka Gdyni.– Praca problemowa w duchu STEAM uczy nie tylko szukania odpowiedzi, ale przede wszystkim stawiania pytań i współpracy. Cieszę się, że nauczycielki i nauczyciele tak chętnie uczestniczyli w jesiennym cyklu warsztatów.
Doświadczenia praktyków szkolnych potwierdziła także dyrektorka jednego z przedszkoli, która zwróciła uwagę na potencjał metody w pracy z najmłodszymi.
Jestem zafascynowana i bardzo mocno zaciekawiona metodą, dlatego że w moim odczuciu pozwala ona na zupełnie nowe podejście do edukacji – przyznaje Elżbieta Smolna, dyrektorka Przedszkola nr 13. – STEAM umożliwia rozwiązywanie problemów metodą projektów i pozwala zaangażować najmłodszych uczniów. Metoda pozwala każdemu z nas na odkrycie zupełnie innego sposobu postrzegania problemów i pracy zespołowej. Umożliwia również odnieść się i zyskać szerszy kontekst naszych problemów. To bardzo cenne umiejętności, które wykorzystuje podczas codziennej pracy.
na podstawie: Urząd Miasta w Gdyni.
Autor: krystian

