Miejskie sprawy bliżej domu - nowy Punkt Obsługi Mieszkańców na Chwarznie‑Wiczlinie

3 min czytania
Miejskie sprawy bliżej domu - nowy Punkt Obsługi Mieszkańców na Chwarznie‑Wiczlinie

Mieszkańcy Chwarzna‑Wiczlina i okolic już nie muszą jeździć do centrum, by załatwić najczęstsze urzędowe formalności. W lokalu przy ul. Tęczowej 37 otwarto terenowy Punkt Obsługi Mieszkańców, gdzie działa czteroosobowy zespół i znajduje się wpłatomat. To próba przeniesienia codziennej obsługi administracyjnej bliżej miejsca zamieszkania gdynian.

  • Punkt Obsługi Mieszkańca przy ul. Tęczowej 37
  • Jak to zmieni życie mieszkańców Gdyni
  • Zakres usług dostępnych na miejscu

Punkt Obsługi Mieszkańca przy ul. Tęczowej 37

Nowy punkt ruszył dla interesantów od 31 października i będzie czynny we wszystkie dni robocze, od 8:00 do 16:00. W lokalu na osiedlu Hossa pracują na stałe 4 osoby — jedno stanowisko pełni funkcję biura podawczego, a trzy obsługują sprawy z zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich. W budynku jest też darmowy parking oraz wpłatomat, dzięki któremu opłaty można uregulować bezgotówkowo.

“To jest punkt, w którym mieszkańcy Gdyni będą mogli załatwić sprawy, z którymi dotychczas musieli jeździć do Riviery albo do siedziby Urzędu Miasta przy alei Marszałka Piłsudskiego. Różnica, która wchodzi od dzisiaj w życie w tym punkcie, to również fakt, że można tu będzie odebrać dokumenty, o które się zawnioskowało.To wielka zmiana, bo mieszkańcy nie będą musieli jeździć do centrum w celu sfinalizowania swojego wniosku. To nasza deklaracja otwierania urzędu dla mieszkańców i przesuwania obsługi administracyjnej bliżej miejsca zamieszkania gdynian” — mówiła podczas otwarcia prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek.

“W tym punkcie będą pracowały stale 4 osoby. Jedna osoba z Gdyńskiego Centrum Kontaktu, która będzie przyjmowała korespondencję kierowaną do urzędu – będzie można tutaj złożyć wniosek, pismo lub podanie, które jest kierowane do urzędu. Będzie można wyrobić też Kartę Mieszkańca, doładować Kartę Mieszkańca, jeżeli chodzi o przejazdy komunikacją publiczną. Będzie można również załatwić wszystkie sprawy, które załatwia się w Wydziale Spraw Obywatelskich” — dodał Łukasz Kobus, dyrektor generalny Urzędu Miasta Gdyni i sekretarz miasta.

Jak to zmieni życie mieszkańców Gdyni

Radny Norbert Anisowicz podkreślił, że lokalizacja jest dobrze skomunikowana — z Dąbrowy dojazd autobusem zajmuje kilka minut, a potem krótki spacer. Punkt ma obsługiwać mieszkańców pięciu dzielnic: Chwarzna‑Wiczlina, Dąbrowy, Wielkiego Kacka, Małego Kacka i Karwin — w sumie około 70 tysięcy mieszkańców.

“Chciałem przetestować jak można dostać się tutaj komunikacją miejską. Z Dąbrowy jechałem autobusem 5 minut, spacerkiem kolejne 5 minut. Cieszę się, że jest tutaj duży i darmowy parking, że mamy takie funkcjonalności. Tak naprawdę dotyczy to mieszkańców pięciu dzielnic… To nawet 70 tysięcy mieszkańców” — mówił Norbert Anisowicz, radny Rady Miasta Gdyni.

Zakres usług dostępnych na miejscu

W punkcie można załatwić najpopularniejsze formalności bez wcześniejszej rezerwacji; pracownicy przyjmują wnioski i wydają dokumenty, jeżeli wniosek złożono na miejscu. Najważniejsze usługi to:

  • dowody osobiste – przyjmowanie wniosków, wydawanie dokumentów złożonych na miejscu, zgłoszenia utraty czy podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych;
  • ewidencja ludności i meldunki – zameldowania/wymeldowania, zaświadczenia z rejestrów, nadanie numeru PESEL i inne związane z meldunkiem;
  • rejestracja pojazdów – rejestracja nowych i używanych pojazdów, wydawanie wtórników dowodów rejestracyjnych, wymiana tablic i inne czynności związane z rejestracją.

Punkt działa na zasadach zbliżonych do Centrum Obsługi Mieszkańca w CH Riviera; pozostaje też opcja korzystania z Cyfrowego Urzędu dla spraw możliwych do załatwienia online. W najbliższych miesiącach planowane jest otwarcie kolejnego punktu obsługi w centrum Obłuża przy ulicy Unruga.

na podstawie: Urząd Miasta.

Autor: krystian