Zaduszki Jazzowe wracają do Kościoła oo. Franciszkanów - gdyński wieczór zadumy i improwizacji

Jesienny wieczór wypełni muzyka improwizowana i ciepłe światło świec. W Gdyni po raz kolejny spotkają się muzycy i słuchacze, by wspominać zmarłych i świętować jazzową tradycję. Wstęp jest bezpłatny, organizatorzy proszą o przyniesienie drobnych światełek.
- Zaduszki Jazzowe w Kościele oo. Franciszkanów
- Gdynia między pamięcią a improwizacją
Zaduszki Jazzowe w Kościele oo. Franciszkanów
W tym roku Zaduszki Jazzowe odbędą się w Kościele oo. Franciszkanów, ul. Ujejskiego 40, 4 listopada (wtorek) o godz. 19.40. To XXIII edycja gdyńskiego cyklu, którą poprowadzą Joanna Knitter i Leszek Dranicki. Wstęp jest wolny, a organizatorzy zachęcają, by uczestnicy przynieśli ze sobą drobne światełka — element, który podkreśla refleksyjny charakter wieczoru.
Na scenie pojawią się zarówno znane nazwiska, jak i muzycy młodszego pokolenia. Wśród zaproszonych artystów są: Aleksandra Mońko Allen, Michał Ciesielski, Piotr Góra, Darek Herbasz, Artur Jurek, Sergiej Kriuczkow, Janusz Marek Mackiewicz, Arek Mazur, Jurij Mishchenko, Dmytro Poeta, Jacek Siciarek, Wojtek Staroniewicz, Irek Wojtczak, Adam Zagrodzki i Adam Żuchowski. Organizatorami wydarzenia są miasto Gdynia i Klub Muzyczny „Ucho”, mecenat pełni Akcja Anima, a partnerem jest Podwórko.art.
Gdynia między pamięcią a improwizacją
Korzenie Zaduszek sięgają powojennych lat 50., gdy jazz w Polsce rozwijał się w warunkach ograniczeń politycznych i często funkcjonował poza oficjalną sceną. Najstarsza i najbardziej rozpoznawalna odsłona tej tradycji to Zaduszki Jazzowe w Krakowie, które miały duży wpływ na kształtowanie polskiego środowiska jazzowego. Pierwsze gdyńskie Zaduszki zorganizowano w 1998 roku, a z biegiem czasu wydarzenie zyskało własną tożsamość — łączy pamięć o mistrzach z prezentacją nowych brzmień.
W Gdyni, mieście o silnych morskich i artystycznych tradycjach, Zaduszki stały się miejscem spotkania różnych pokoleń muzyków i słuchaczy. Wieczór w Kościele oo. Franciszkanów ma nie tylko wymiar koncertowy, ale też refleksyjny — to przestrzeń do wspomnień, słuchania i dialogu przez muzykę.
na podstawie: Urząd Miasta.
Autor: krystian