Estakada Kwiatkowskiego zamknięta dla tirów od 19 lutego – sprawdź szczegóły!

Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni zamknięta dla tirów. Co to oznacza dla kierowców?

Od 19 lutego Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni zostaje zamknięta dla ciężarówek powyżej 10 ton, co ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników oraz ochronę konstrukcji przed dalszymi uszkodzeniami.

Decyzja ta została podjęta w związku z postępującą degradacją obiektu oraz niedawną awarią dylatacji, która wymaga pilnej interwencji.

Władze miasta podkreślają, że estakada pozostaje otwarta dla samochodów osobowych i autobusów komunikacji miejskiej, a także wprowadzono ograniczenie prędkości do 50 km/h. Komenda Miejska Policji zadeklarowała regularne kontrole tego odcinka drogi, aby egzekwować nowe zasady. Kierowcy ciężarówek zmierzający na północ będą musieli korzystać z ul. Janka Wiśniewskiego, aby ominąć uszkodzoną część konstrukcji.

Dopuszczenie samochodów ciężarowych do wjazdu na uszkodzoną dylatację doprowadziłoby do konieczności zamykania kolejnych pasów, a w końcu do zamknięcia całej Estakady Kwiatkowskiego, dlatego musieliśmy szybko zadziałać. Byliśmy przygotowani na wymianę wszystkich czterech wymagających tego dylatacji i w tegorocznym budżecie miasta jest zapisana kwota ok. 2,5 mln zł na ten cel – mówił Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni już wcześniej planował remont dylatacji, jednak awaria przyspieszyła działania. Przetarg na wymianę czterech najbardziej uszkodzonych dylatacji ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach. Cały proces remontowy może potrwać około sześciu miesięcy.

Szacunkowo procedura wymiany dylatacji może potrwać 3 miesiące. Jej spodziewany koszt to 760 tys. zł w przypadku najbardziej uszkodzonej dylatacji. Środki te ZDiZ posiada w swoim budżecie, a wymiana ta zostanie wykonana w ramach umowy utrzymaniowej – wyjaśniał Michał Felon, dyrektor ZDiZ.

Estakada Kwiatkowskiego to kluczowy element infrastruktury Gdyni, łączący północne dzielnice z portem oraz innymi strategicznymi lokalizacjami. Niestety, intensywny ruch ciężkich pojazdów oraz brak alternatywnych tras prowadzą do szybkiej degradacji obiektu. Władze miasta szacują, że niezbędne naprawy mogą kosztować nawet 100 mln zł i będą realizowane etapami przez najbliższe pięć lat.

W kontekście planowanej budowy Drogi Czerwonej jako alternatywy komunikacyjnej dla Estakady Kwiatkowskiego, mieszkańcy Gdyni mogą mieć nadzieję na poprawę sytuacji transportowej w przyszłości. Jednakże, jak zaznaczają urzędnicy, przebudowa estakady jest nadal niezbędna dla zapewnienia dostępu do ważnych lokalizacji takich jak Stocznia Marynarki Wojennej czy Port Marynarki Wojennej.


Według informacji z: Urząd Miasta w Gdyni