System rowerów Mevo wraca na ulice Trójmiasta od 1 marca
Nastała wiosna, a wraz z nią pełne ożywienie na trójmiejskich ścieżkach rowerowych. System Mevo, po zimowej przerwie, wraca do gry z nową energią i pełną flotą rowerów, gotową służyć mieszkańcom i turystom. Oto, co warto wiedzieć o tej zielonej alternatywie dla miejskiego zgiełku.
  1. System Mevo został oficjalnie uruchomiony 1 marca, z pełną flotą rowerów dostępną dla użytkowników.
  2. W sezonie zimowym, system funkcjonował w ograniczonym zakresie, ale mimo to odnotowano znaczne zainteresowanie.
  3. Od teraz dostępnych jest 4200 rowerów, w tym 75% stanowią rowery elektryczne, rozlokowane po całej metropolii.
  4. Władze miast mają nadzieję, że system zachęci mieszkańców do częstszego wybierania roweru jako środka transportu.
  5. Zaplanowano szereg działań promocyjnych i edukacyjnych, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa i świadomości ekologicznej.
  6. Podsumowanie sezonu zimowego ukazuje, że rowery Mevo cieszą się popularnością nawet w chłodniejszych miesiącach.
  7. Operator systemu, City Bike Global, zapewnia wysoki standard obsługi i utrzymania floty.
  8. W planach są nowe stacje rowerowe oraz współpraca z organizacjami pożytku publicznego.

Dynamizm i zwinność, z jaką rowery Mevo przecinają metropolitalne pejzaże, odzwierciedlają nie tylko zmieniające się pory roku, ale również ewolucję nawyków mieszkańców w kierunku bardziej ekologicznych i zdrowych form mobilności. Po zimowym okresie, w którym system działał w wersji ograniczonej, Mevo wraca do pełni swoich możliwości, oferując mieszkańcom i gościom metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot 4200 rowerów, w tym 75% stanowią elektryczne jednoślady.

Władze miast mają ambitne plany związane z promocją roweru jako środka transportu. Jak podkreślił prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek, celem jest nie tylko zachęcenie mieszkańców do korzystania z rowerów, ale również edukacja najmłodszych w duchu bezpiecznej i świadomej mobilności. Działania promocyjne mają również na celu podkreślenie zalet ekologicznych wyboru roweru zamiast samochodu.

"To potwierdza, że jest zapotrzebowanie na rower miejski w metropolii. W okresie zimowym użytkownicy przejechali blisko 350 tys. km. Rowery były wypożyczane 125 tys. razy. Średni czas podróży to 20 minut na dystansie 3 km. Częściej z rowerów korzystali mężczyźni" – relacjonował na briefingu Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.

Wzrost zainteresowania rowerami miejskimi to również znak dla władz miast, że mieszkańcy są gotowi na zmiany w swoich nawykach transportowych. Aleksandra Dulkiewicz, prezydentka Gdańska, wskazała na ekologiczny wymiar korzystania z rowerów Mevo, podkreślając, że dzięki nim udało się zmniejszyć emisję CO2 o 100 tys. kg. Dulkiewicz zapowiedziała również nadchodzące inicjatywy, mające na celu promowanie rowerowych dojazdów do szkół i pracy.

Rower Mevo staje się więc nie tylko wygodnym i szybkim środkiem transportu, ale również ważnym elementem w kształtowaniu zdrowej, bezpiecznej i ekologicznej przestrzeni miejskiej. Z nowymi stacjami rowerowymi i planowanymi akcjami promocyjnymi, system Mevo zapowiada kolejny sezon pełen aktywności i pozytywnych zmian w krajobrazie trójmiejskiej mobilności.


Źródło: Urząd Miasta