Pozycjonowanie stron www jest usługą, bez której nie może obejść się żadna witryna w sieci. To dzięki niej strony stają się widoczne w wynikach wyszukiwania Google, zyskując tym samym popularność i dużą ilość odwiedzin. Jak jednak wybrać najlepsze usługi, które spełnią wszystkie oczekiwania?
Jakie powinno być idealne pozycjonowanie stron?
Skuteczne pozycjonowanie stron www to obecnie jedyny sprawdzony sposób na zyskanie stałej widoczności w sieci dla danej witryny. Nic dziwnego, że usługi są aż tak popularne – bez nich strona nie ma szans na przebicie się przez konkurencyjne serwisy, które dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu, wyświetlają się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania Google.
Pozycjonowanie stron internetowych jest specyficznym zajęciem, wymagającym dużej znajomości zasad działania algorytmu Google, który ocenia strony według własnych kryteriów, a także pewnej wszechstronności – aby witryna miała szansę zyskać wysoką pozycję, musi zostać pod wieloma kątami zoptymalizowana, a także powinna zyskać fachową opiekę w sieci. Na pracę nad danym serwisem składa się wiele działań, przeprowadzanych przez specjalistów z różnych dziedzin.
Idealne pozycjonowanie stron powinno być przede wszystkim indywidualnie dopasowane do danej witryny – każdy serwis www jest inny i wymaga odmiennej pracy, by mógł osiągnąć założone cele. Dobra agencja SEO zawsze wykonuje audyt strony i tworzy dla niej indywidualny plan działań, biorąc pod uwagę jej mocne strony oraz aspekty do poprawy.
Komu powierzyć pozycjonowanie strony firmy?
Pozycjonowanie strony firmy w Warszawie, Gdańsku, Krakowie czy Katowicach to bardzo ważne zadanie, od niego bowiem zależy, czy marka zyska widoczność w sieci i będzie codziennie przyciągać swoją ofertą nowych potencjalnych klientów. Z tego względu warto powierzyć je doświadczonym specjalistom SEO, którzy od wielu lat działają w branży, obsługując firmy z różnych sektorów. Najlepiej zdecydować się również na ofertę agencji SEO, która zapewnia kompleksowe usługi, obejmujące:
- audyt SEO,
- optymalizację strony,
- link building,
- SEO copywriting,
- marketing internetowy, w tym linki sponsorowane Google Ads (dawniej Google AdWords), Facebook Ads.
Na co zwrócić uwagę, wybierając ofertę agencji SEO?
Poza wspomnianym doświadczeniem, indywidualnym podejściem do każdej strony internetowej oraz szerokim zakresem usług, agencja SEO powinna spełniać także inne wymagania swoich klientów. Przy wyborze oferty warto zwrócić uwagę na takie aspekty, jak:
- częste raporty odnośnie wykonanych prac – SEO jest specyficzną branżą, w której wiele działań odnosi widoczny skutek dopiero po pewnym czasie; jest to naturalne, jednak wpływa na trudność oceny przeprowadzonych prac przez osobę, która nie jest zaznajomiona z pozycjonowaniem stron; z tego względu agencja powinna regularnie przesyłać klientowi raporty z przeprowadzonych przez nią działań oraz osiąganych dzięki nim wyników,
- stosowanie wyłącznie bezpiecznych metod – niektórzy chcą iść w SEO na skróty, jednak takie działania wiążą się najczęściej ze stosowaniem metod, które są uznawane za przeglądarkę Google za nieuczciwe; w efekcie wykorzystująca je strona jest zagrożona karą od wyszukiwarki, przez którą może zupełnie stracić widoczność w sieci,
- elastyczne koszty – cena pozycjonowania stron powinna być zależna od realizowanych działań; ponieważ strategia dla każdej strony jest inna, cennik również powinien być dopasowany do przeprowadzanych prac i celu, jaki chce osiągnąć klient.