Content marketing to jeden z najbardziej wartościowych sposobów marketingowych i opcji, aby przyciągać klientów do własnej marki. W tej formie promocji na pierwszym planie występują przydatne treści, które są doceniane przez wszystkich odbiorców, a nagrodą za ich publikowanie jest zainteresowanie naszą marką oraz korzystanie z naszych usług. W tym artykule prezentujemy marketing treści oraz odpowiadamy na pytanie, jak przyciąć klientów treścią i dlaczego warto to robić. Podajemy też kilka ciekawych porad i pomysłów, dzięki którym content marketing zaowocuje dobrymi wynikami.

Content Marketing

Content marketing to strategia marketingowa polegająca na tym, iż publikujemy wartościowe treści oraz nimi przyciągamy potencjalnych klientów, użytkowników oraz odbiorców do własnej marki. To właśnie wartościowa treść, a nie krzykliwe hasła będą największym magnesem, który sprawi, że do naszej marki przyjadą osoby zainteresowane daną tematyką. Istnieje wiele różnego rodzaju contentu, który możemy publikować. Będą to np. poradniki, tutoriale, artykuły specjalistyczne, e-booki czy raporty i statystyki. Content możemy publikować również w innych formach takich jak nagrania video, webinaria, podcasty itp. W działaniach content marketingowych będą również w stanie pomóc takie agencje SEO na terenie Gdańska.

Choć jest on głównie używany w internecie, możemy też oferować w świecie realnym swoim klientom broszury, ulotki czy linki do witryn internetowych. Content marketing ma na celu zainteresować odbiorców ciekawą formą oraz wartościową treścią i sprawić, aby klienci przy okazji zapoznali się i skorzystali z oferty naszej marki. W tym modelu marketingowym budujemy długotrwałą relację z klientem oraz swój pozytywny wizerunek.

Content marketing możemy również stosować zarówno jako główną strategię marketingową, jak i uzupełnienie innych działań, jeśli obawiamy się tak drastycznej zmiany. Nie będzie on również szkodził innym sposobem czy niwelował profitów przez nie przenoszonych, o co obawia się wiele osób. Ten rodzaj marketingu możemy również wdrażać bez środków, jak i posiadając pewien budżet, który może spotęgować efekty marketingu treści.

Dlaczego warto postawić właśnie na Content Marketing?

Stawianie na Content Marketing jest korzystne z wielu względów. Korzystają z niego największe marki, co świadczy o jego skuteczności i wielu plusach. Pierwszym powodem jest sama forma marketingu. Obecnie na rynku istnieje wiele krzykliwych reklam, nachalnych wyskakujących okienek czy pustych haseł i nisokojakościowych treść. Klienci, odbiorcy czy użytkownicy w sieci przykładają zatem coraz większą wagę do jakości contentu. Jeśli będziemy zatem publikowali wysokojakościowe treści i je dodatkowo reklamowali, z pewnością wiele osób zauważy je i zdecyduje przejść na stronę marki.

marketing treści najlepszym sposobem przyciągania klienta

Oprócz tego z pewnością zapoznają się też z ofertą firmy oraz będą ją polecali swoim znajomym i innym osobom. Wielu potencjalnych klientów wyszukuje też branżowych informacji w internecie. Jeśli stworzymy firmowy blog czy stronę, na której będziemy regularnie publikować, będą również regularnie na nią wracali, aby sprawdzić nowe wpisy i potraktują ją witrynę jak encyklopedię, po którą sięgną za każdym razem, jeśli będą potrzebowali wiadomości i informacji.

Jednym z największych plusów Content Marketingu jest fakt, że potencjalni klienci i użytkownicy będą odbierali naszą markę pozytywnie. Z pewnością jeśli nie będziemy bombardować ich nachalnymi reklamami a oferować darmowy i wartościowy content, z pewnością docenią to. Publikowanie ciekawych i przydatnych treści to też sposób na budowanie pozytywnego wizerunku oraz wizerunku profesjonalistów, mentorów czy wiodącej marki na rynku. Content marketing możemy też wdrażać samodzielnie, przy pomocy agencji marketingowej oraz niezależnie od tego, jak dużą marką jesteśmy. Nawet opublikowanie jednego ciekawego wpisu tygodniowo który będzie przyciągał klientów, ma sens.

Jak wdrażać Content Marketing

Jeśli wybierzemy już Content marketing na swoją strategię reklamy — główną lub uzupełniającą, możemy wdrażać go na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest tworzenie firmowego bloga, strony internetowej lub wręcz serwisu pod naszą marką, na którym będziemy dodawali przydatne treści. Jeśli będzie on pozycjonowany lub polecany przez użytkowników czy reklamowany, w ten sposób możemy dotrzeć do bardzo dużego grona osób. Jeśli będziemy reklamowali naszego bloga z poradami, e-bookami czy poradnikami, znacznie więcej osób zdecyduje się na jego zwiedzanie niż w przypadku reklamy naszej zwykłej firmowej strony www.

Kolejnym sposobem na wdrażanie content marketingu jest publikowanie treści w social mediach. To miejsce idealne na tego typu promocję, gdyż umawi ono bardzo łatwe udostępnianie i polecanie postów czy ich reklamowanie. Prowadząc profil marki, możemy zarówno brać udział w dyskusjach, być aktywnymi w grupach czy liczyć na przychodzenie osób zainteresowanych daną tematyką bezpośrednio z wyszukiwarki. Możemy też odpłatnie promować posty czy wręcz wykupować reklamę kanału. Możemy też prowadzić np. branżowy kanał na YouTube, gdzie wiele osób zainteresowanych daną tematyką dowie się o naszej marce, przy okazji oglądania materiałów na kanale.

Jeśli zależy nam na bardziej profesjonalnej promocji i mamy odłożone na ten cel pewne środki, możemy skorzystać z kilku innych form content marketingu. Możemy tworzyć lub zamawiać i publikować artykuły sponsorowane. Są to teksty umieszczane na poczytnych portalach tematycznych wraz z reklamą naszej marki za pieniądze. Zawierają one przydatne treści, a czytelnicy po przeczytaniu tekstu mogą przejść np. do naszej strony linkiem umieszczonym na końcu artykułu. Ciekawym pomysłem jest też publikowanie contentu na forach internetowych — tematycznych czy lokalnych w zależności, do jakiej grupy osób chcemy dotrzeć. Publikować możemy wszędzie tam, gdzie znajdują się potencjalni klienci i mogą zainteresować się merytoryczną wiedzą branżową. Jeśli prowadzimy sklep internetowy i sprzedajemy zabawki, może to być np. utworzenie wątku na forum dla rodziców i prezentowanie przydatnych treści o wyborze czy doborze zabawek dla dziecka.