Decydując się na zakup bielizny hotelowej należy zwrócić uwagę na szereg aspektów, które wpłyną na to, jak długo będzie nam ona służyć. Odpowiednio dobrana pościel hotelowa to powinna być przecież inwestycja na lata. Należy przecież pamiętać, że starannie posłane łóżka bezpośrednio oddziałują na to, czy nasi goście dobrze się wyśpią, czy będą zadowoleni z pobytu oraz czy zechcą do naszego hotelu wrócić.

Bielizna hotelowa – co uwzględnić podczas wyboru?

Tkanina wysokiej jakości

Nie dajmy się zwieść chwytom marketingowym, próbującym nas przekonać, że inne materiały niż stuprocentowa bawełna będą najlepsze. Jeżeli chcemy jak najlepiej dla naszych gości, zapewnijmy im sen pod pościelą hotelową wyłącznie z naturalnego materiału. Najczęściej spotykaną gramaturą tkaniny jest ta w granicach od 120 do 160 g/m². Dzięki temu może być ona nie tylko wytrzymała, ale też miękka w dotyku. Popularnym rozwiązaniem są gładkie płótna, delikatny perkal bądź satynowe wykończenie w paski.

Odpowiednio dobrany rozmiar

Niezbędne jest dobranie idealnego rozmiaru bielizny hotelowej http://tomark-tex.com/produkty/tekstylia-hotelowe/bielizna-poscielowa-hotelowa/. Pojedyncze łóżka zazwyczaj wymagają poszwy mającej szerokość od 135 do 140cm bądź od 155 do 160cm. W wypadku łóżek podwójnych to najczęściej 220 cm. Jeżeli chodzi o długość kołdry, 200cm jest standardem.

W przeciwieństwie do kołdry, rozmiar poduszki jest już pełną dowolnością. Ten trend bardzo dynamicznie się zmienia. Ostatnimi czasy jednak, bardziej niestandardowe rozmiary są wybierane najczęściej. Warto zwrócić też uwagę na to, czy wybrane przez nas prześcieradło bezproblemowo da się podwinąć pod materac. Wszystkie widoczne miejsca materaca powinny być przez prześcieradło zakryte.

Wykonanie

Jeżeli jesteśmy zwolennikami praktycznych rozwiązań, postawmy na bieliznę hotelową uszytą na zakładkę. Zdecydowanie jest to lepsze rozwiązanie niżeli łatwo psujące się błyskawiczne zamki, czy też toczki lub guziki.

Układ pasków na pościeli hotelowej, ma wpływ na to jak będzie wyglądało łóżko. Można zdecydować się na komplet, gdzie wszelkie pasy mają wertykalny układ, lub też wybrać mieszany zestaw, z podsuszkami w horyzontalne paski bądź też gładkie.

Branding

Nie od dziś wiadomo jak ważne są detale, nawet w temacie bielizny hotelowej. Dobrym zabiegiem będzie postaranie się o umieszczenie małego logotypu hotelu na pościeli. To nie tylko praktycznie rozwiązanie, które pozwoli uniknąć zagubienia się naszych pościeli w pralni, ale też znaczące podniesienie prestiżu hotelu. Jest to też bardzo istotny aspekt w kwestii rozpoznawalności naszej marki. Odpowiednio stworzone i wkomponowane logo, zawsze sprawia dobre wrażenie.

Inne ważne kwestie

Dobrze jest pamiętać o naciąganiu krawędzi poduszki i kołdry podczas ich mierzenia, ponieważ wymiar może zależeć od ilości wypełniania. Maksymalne napięcie tkaniny zapewnia prawidłowe zdjęcie wymiarów z pościeli.

Po drugie – zapominać nie można też o kurczeniu się materiału. Bawełniane tkaniny w naturalny sposób mogą stracić kilka procent objętości podczas prania. Stąd też, nie zaszkodzi wziąć mały zapas w postaci dodatkowego centymetra podczas doboru pościeli hotelowej.

Po trzecie – W zależności od partii, różnić się może kolor tkaniny. Różnice prawdopodobnie będą niemal niezauważalne, a wyeliminować je będzie można już po kilku praniach. Natomiast, jeżeli dążymy do perfekcji już od pierwszego założenia, warto zastanowić się nad kupowaniem bielizny hotelowej z tkanin, wyłącznie od jednego producenta.

Wakacje to okres odpoczynku, radości i optymizmu, który jednak – chcąc, nie chcąc – może zostać zakłócony przez chorobę albo nieszczęśliwy wypadek. Tego rodzaju sytuacje, tak niepożądane przez każdego z nas, szczególnie dają się we znaki podczas wyjazdów do innego kraju, dlatego niezwykle istotne jest ubezpieczenie na wyjazd za granicę. To właśnie dzięki niemu możemy uniknąć wielu kłopotów i nie zapłacić ogromnych sum za leczenie. Na co zwrócić uwagę, wybierając ubezpieczenie na wyjazd?

Ubezpieczenie na wyjazd za granicę – dlaczego warto o nie zadbać?

Zanim jednak zastanowimy się nad tym, jakie ubezpieczenie na wyjazd za granicę wybrać, odpowiedzmy sobie na pytanie, dlaczego w ogóle jest nam ono potrzebne. Podstawą jest oczywiście poczucie bezpieczeństwa, które polisa daje nam zarówno wtedy, gdy podróżujemy po Europie, jak również (a nawet w szczególności!), gdy wylatujemy na inny kontynent. Ubezpieczenie zagraniczne daje nam gwarancję tego, że w przypadku nieprzyjemnych zdarzeń, rzutujących na stan naszego zdrowia, zostaniemy otoczeni opieką medyczną i zapewniony nam zostanie transport medyczny do Polski. Dzięki temu zarówno my, jak i nasi najbliżsi będziemy mogli cieszyć się wakacjami, unikając przy okazji potencjalnych kosztów leczenia.

Jak wybrać ubezpieczenie za granicą?

Przed wyjazdem, konieczne jest przede wszystkim porównanie ofert większej liczby firm ubezpieczeniowych i zwrócenie uwagi na kilka najważniejszych aspektów, dzięki którym wybierzemy tę najbardziej odpowiednią dla nas i naszych najbliższych.

Po pierwsze – standardowe ubezpieczenie na wyjazd za granicę

Każda polisa ubezpieczeniowa powinna – w swojej podstawowej wersji – obejmować kilka elementów, dających nam poczucie bezpieczeństwa. Przede wszystkim powinno być to ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą – w Europie to kwota rzędu 20 tys. Euro, na innych kontynentach ok. 30 tys. Euro. Do tego powinno być ubezpieczenie na wyjazd za granicę od nieszczęśliwych wypadków (NNW, dostępne np. tutaj https://colonnade.pl/dla-ciebie/ubezpieczenia-turystyczne/ubezpieczenie-wyjazdow-za-granice) – na kwotę co najmniej 10 tys. Euro.

Oczywiście powinniśmy zyskać możliwość ubezpieczenia zarówno siebie, jak również naszych najbliższych – to absolutnie priorytetowa kwestia, wpływająca na poczucie bezpieczeństwa wszystkich podróżujących.

Po drugie – dodatkowe możliwości ubezpieczenia

Ubezpieczyciel powinien zapewnić Ci również możliwość skorzystania z dodatkowych usług ubezpieczeniowych, do których zaliczamy między innymi:

  • ubezpieczenie bagażu,
  • ubezpieczenie samochodu w podróży,
  • ubezpieczenie związane z uprawianiem sportów ekstremalnych,
  • ubezpieczenie OC,
  • ubezpieczenie na wypadek chorób przewlekłych.

Po trzecie – cena polisy ubezpieczeniowej

To oczywiście bardzo ważna kwestia – w zależności od firmy, ubezpieczenie zdrowotne na wyjazd za granicę może kosztować kilka lub kilkanaście złotych dziennie. Wiele zależy od tego, czy wybierzesz opcję podstawową czy rozszerzoną i co wchodzić będzie w skład polisy. Warto porównać co najmniej kilka ofert lub skorzystać z kalkulatora internetowego, by wybrać właściwie. Nie zaszkodzi również poczytać opinii wcześniejszych klientów na temat jakości usług świadczonych przez daną firmę.

Po czwarte – pomoc asystenta

Profesjonalna firma ubezpieczeniowa, powinna zapewnić Ci pełne wsparcie przez cały czas – niezależnie od miejsca, w którym się znajdujesz. Twój asystent będzie do Twojej dyspozycji wtedy, gdy będziesz potrzebować namiarów na lekarza albo tłumacza i w różnych niespodziewanych sytuacjach. Takie wsparcie również jest bardzo istotne i zdecydowanie zwiększa Twoje poczucie bezpieczeństwa.

Po piąte – łatwość zakupu polisy

Być może nie jest to najważniejsza kwestia, ale dla osób posiadających niewiele czasu, z pewnością okaże się znacząca. Szczególnie polecamy te firmy, które oferują możliwość zakupienia polisy przez Internet – dzięki temu zyskasz ubezpieczenie na wyjazd za granicę bardzo szybko i z łatwością wybierzesz te opcje, które chcesz, aby polisa obejmowała.

odpowiednie ubezpieczenie na wyjazd na zagraniczne wakacje

Zajęcia Gdyńskiego Poruszenia zaplanowane na sobotę, 19 stycznia br. zostały odwołane.  Jest to dzień żałoby narodowej. W czwartek  17.02 nie…

To już tradycja, że w okolicach Dnia Babci i Dziadka Gdyńskie Centrum Sportu zaprasza seniorów do aktywnego świętowania. W poniedziałek…

Pomóż nam we wspieraniu placówek działających na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami. Wypełnij ankietę w załączniku i odeślij do nas…

Zaplanowana na 14 stycznia br. Gala Gdyńskiego Sportu odbędzie się w innym terminie. Dziś z całych sił wspieramy Prezydenta Gdańska…

Kiedyś stare rzeczy zazwyczaj lądowały na śmietniku albo trafiały do piwnicy, gdzie zalegały obok innych niepotrzebnych rupieci. Dzisiaj przedmioty, które najlepsze lata mają za sobą, wracają do łask. O ich drugie życie walczy coraz większe grono pasjonatów. Kolekcjonerzy i pasjonaci poszukują wyjątkowych przedmiotów. Na sprzedaż wystawiane są antyki i różnego rodzaju starocie, m.in.: stylowe meble, lampy, porcelana, ceramika, zabytkowa biżuteria, płyty winylowe, zegary, obrazy i rzeźby. Oprócz antyków i staroci kolekcjonować można również monety, znaczki, pocztówki i militaria oraz wiele innych ciekawych przedmiotów z dawnych lat jak np. platery. Platery to pokryte warstwą metalu szlachetnego np. srebrem metalowe przedmioty takie jak sztućce, patery, sosjerki, szkatułki itp. Przedmioty te wyglądają jak srebrne jednak są one wykonane z miedzi lub innych metali kolorowych, na które nałożona jest bardzo cienka warstwa srebra. Kolejne powłoki wykonywane są metodą walcowania na gorąco, czyli tzw. platerowanie. Pierwsze platery były pokrywane grubą warstwą srebra. Kiedy warstwa ulegała przetarciu, spod spodu było widać mosiężną warstwę w kolorze żółtym. Dlatego z biegiem czasu zaczęto platerować naczynia z białych metali, czyli miedzi, cynku i niklu.

Dobry plater pokryty był grubą warstwą kruszcu i miał wagę zbliżoną do naczynia w całości wykonanego ze srebra. W przypadku zakupu starych platerów ich waga jednak nie ma znaczenia. Zwracać uwagę należy przede wszystkim na stan zachowania przedmiotu. Warstwa srebra na platerach z biegiem czasu przeciera się, ukazując metal bazowy, najczęściej mosiądz lub inny stop miedzi. Jeśli chodzi o przedmioty dekoracyjne przetarcia nie musimy traktować jako znaczących wad. Natomiast jeśli chodzi o przedmioty takie jak sztućce czy sosjerki, których zamierzamy używać, to w trosce przede wszystkim o zdrowie przetarte przedmioty należy poddać renowacji. W przypadku platerów i innych przedmiotów srebrzonych dobrej jakości tego rodzaju naprawy są na ogół opłacalne, bo kosztują relatywnie niewiele, a podnoszą i walory dekoracyjne i wartość przedmiotu na rynku.

Najlepiej antyczne platery tak naprawdę warto kupować tylko w dobrym stanie. Jeśli walory artystyczne lub historyczne danego przedmiotu jednak skłaniają nas do zakupu przedmiotu w złym stanie, należy zwrócić uwagę na charakter i rozmiary uszkodzeń. Różnego rodzaju wykrzywienia, odkształcenia, czy wgniecenia, jeśli nie wiążą się z przerwaniem struktury metalu są stosunkowo niedrogie w naprawie. Uzupełnienia natomiast brakujących elementów wiążą się z większymi wydatkami.

Produkowane kiedyś platery sygnowane były wybijanymi oznaczeniami towarowymi poszczególnych firm i fabryk. Znaki te wpisywane były w kwadrat lub okrąg. Obok znaków towarowych pojawiają się również oznaczenia numeryczne, które oznaczały ilość srebra użytego do wykonania plateru.  Standardem w procesie srebrzenia było wykorzystanie 90 gramów srebra na 24 decymetrach kwadratowych powierzchni wyrobu, stąd najpopularniejsza „90”. Bywało, że powłoki były grubsze i wykorzystywano większą ilość srebra, np. 100 czy 150 gramów oraz stosunkowo cienkie i dość szybko ścieralne 60, 40 czy nawet 20 gramów.

Zakup antycznych przedmiotów ze srebra to prawdziwa inwestycja. Przedmioty srebrne i platerowane są niezwykle piękne, a jeśli marzymy o tym, by stać się właścicielem takiego cuda, odwiedzić można okoliczne targi staroci. Prawdziwych perełek możemy też szukać w Internecie - skup platerów http://www.aukcjeostoya.pl/skup-antykow/, gdzie na pewno znajdziemy to, o czym marzymy i czego nikt inny nie posiada.

Skup platerów srebrnych

co jeść na diecie - przykładowe menu

Życie w mieście, praca w siedzącym trybie, szybkie i niezdrowe odżywianie, niska aktywność ruchowa oraz szybkie tempo życia, tak współcześnie wygląda egzystencja większości z nas.

Ogromny postęp nauki oraz techniki przyniósł ze sobą rozwój cywilizacyjny. Warunki życia ludzi uległy poprawie, ale w ślad za tym pojawiło się wiele wcześniej nieznanych zagrożeń takich jak choroby cywilizacyjne.

Jedną z tych chorób jest nawaga i otyłość szerząca się na całym świecie, głównie w populacjach, gdzie nie ma problemów z brakiem żywności i dominuje styl życia pozbawiony aktywności ruchowej. Występowanie nadmiernej masy ciała, czyli nadwagi oraz bardziej niebezpiecznej dla zdrowia choroby otyłości, gwałtownie narasta nie tylko na świecie ale i w Polsce. Cechą tej choroby jest patologiczne nagromadzenie tkanki tłuszczowej w organizmie, przekraczające optymalne ilości zdrowotne, czyli jego fizjologiczne potrzeby i możliwości adaptacyjne, wynikające z nadmiernego przekarmiania. Osoba z nadwagą przyjmuje pokarm o zbyt dużej wartości energetycznej pożywienia w stosunku do zapotrzebowania organizmu.

Przyczyn nadwagi i otyłości jest wiele, zarówno mogą one mieć charakter genetyczny i pozagenetyczny. Za najczęstsze przyczyny uważane są jednak nieprawidłowy sposób odżywiania oraz niewłaściwy styl życia. Nieprawidłowy sposób odżywiania to m.in. nadmierne spożycie produktów i potraw będących bogatym źródłem cukru, soli, tłuszczu przy niedostatecznej jednocześnie konsumpcji produktów o dużej wartości odżywczej, czyli warzyw i owoców, naturalnych produktów mlecznych, czy pełnoziarnistych produktów zbożowych. To także niewłaściwe nawyki żywieniowe, np. pomijanie posiłków, czy częste sięganie po nieprzemyślane przekąski lub słodkie napoje. W aspekcie stylu życia zwraca się uwagę na niedostateczną ilość codziennej aktywności ruchowej, częste spędzanie czasu wolnego przed ekranem telewizora, komputera czy nieodpowiednią ilość snu.

Dlatego o prawidłową masę ciała należy dbać całe życie, poprzez odpowiednie nawyki żywieniowe oraz stosowanie wysiłku fizycznego.

Zapobieganie rozwojowi nadwagi i otyłości obejmują m.in.:

  • regularne ćwiczenia – dobrymi sposobami aktywności są szybkie chodzenie lub jogging, jazda na rowerze, pływanie. Ćwicz regularnie 3-4 razy w tygodniu przynajmniej po ok. 45 minut.
  • zdrowe odżywianie – dbaj, aby w diecie nie zabrakło warzyw, owoców, produktów mlecznych i pełnoziarnistych, unikaj regularnego spożywania produktów bogatych w cukry proste i tłuszcze nasycone. Ważne, by dieta była niskokaloryczna, ale równocześnie smaczna i zróżnicowana, tak aby bez wielkich wyrzeczeń dało się ją utrzymać. Ogranicz spożycie alkoholu i słodyczy. Pamiętaj o regularnym odżywianiu się: 5-6 małych posiłków w regularnych odstępach, ostatni posiłek jedz na 3-4 godziny przed snem. Wiele osób nie kontroluje swojego żywienia w ciągu dnia. Często nie pamiętają niektórych posiłków i przekąsek. Taki brak kontroli wpływana zbyt częste posiłki, spożywanie nieprawidłowych przekąsek, napojów i słodzonych soków.
  • monitorowanie wagi – regularnie monitoruj wagę, pomoże to wychwycić niewielkie wzrosty masy ciała, zanim przeistoczą się w poważne problemy,
  • wytrwałość – bądź wytrwały w postanowieniach ipamiętaj o ćwiczeniach i zdrowym odżywianiu.

Odchudzanie nie jest najprzyjemniejszym doświadczeniem w życiu. Zdecydowanie łatwiej jest przytyć niż pozbyć się nadwagi, jednak w niektórych przypadkach nawet odpowiednia dieta i aktywność fizyczna nie okazują się skuteczne. Jak schudnąć, kiedy wszystkie stosowane diety okazały się zawodne? Skorzystaj z porad dobrego dietetyka http://www.kolczynska.dietetyk-vita.pl/ - dietetyk Warszawa Ursynów. Poradzi jaką dietę powinniśmy stosować i ułoży ją dla każdego indywidualnie.

Sprawdź, co jest grane i nie przegap żadnego istotnego wydarzenia sportowego! Zapraszamy do naszego cotygodniowego przeglądu imprez odbywających się w Gdyni….

Słuchawki do telemarketingu to urządzenia profesjonalne, które pozwalają na codzienna pracę konsultantom i handlowcom rozmaitych firm. Sprawdzają się zarówno w biurach obsługi klienta, firmach usługowych, jak też typowych przedsiębiorstwach typu call center, w których pracownicy nastawieni są na efektywną sprzedaż. Czym takie słuchawki profesjonalne różnią się od takich, których używamy na co dzień – np. do słuchania muzyki?

Słuchawki do telemarketingu, czyli rzecz dla profesjonalistów

Nie bez powodu ten typu słuchawek, określany jest jako „profesjonalne słuchawki” – są bowiem tworzone pod kątem osób, zajmujących się obsługą klientów i spędzających przy telefonie wiele godzin. Słuchawki do telemarketingu muszą więc posiadać kilka charakterystycznych cech, dzięki którym ich używanie w pracy będzie przynosiło pracownikom określone efekty – przede wszystkim komfort i wysoką efektywność pracy.

Najważniejszą kwestią, o jaką dbają producenci jest to, by słuchawki do call center posiadały solidną konstrukcję. Najczęściej wybierane są słuchawki nauszne, które z jednej strony dają komfort pracy przez wiele godzin (douszne mogłyby powodować dyskomfort i ból ucha), a z drugiej nie zsuwają się z głowy podczas rozmowy. Warto również wspomnieć o tym, że sporą popularnością cieszą się też słuchawki do telemarketingu jednouszne, jak np. tutaj: https://www.axtelheadsets.com/pl/sluchawki-z-mikrofonem/profesjonalne-sluchawki-call-center, które doskonale sprawdzą się w przypadku biur, gdzie poziom generowanego hałasu nie jest duży, a pracownik powinien mieć stały kontakt z innymi pracownikami. Jeżeli chodzi o wykonanie samej konstrukcji – powinna być ona stworzona z materiałów wzmacnianych, dzięki czemu słuchawki call center odznaczać się będą ponadprzeciętną odpornością.

Profesjonalne a zwykłe – dzieli je jakość dźwięku

Podstawowym zadaniem pracownika call center jest prawidłowa obsługa klienta, a ta możliwa jest tylko w przypadku odpowiedniej, komfortowej dla obu stron komunikacji. Tę można uzyskać jedynie dzięki wysokiej jakości dźwięku – zarówno tego słyszanego przez pracownika, jak i klienta. Istotne jest tutaj wygenerowanie przez producenta jakości dźwięku HD – to właśnie różni profesjonalne słuchawki do telefonu od tych zwykłych, które mogą mieć całkowicie odmienne parametry (również jeżeli mówimy o urządzeniach do słuchania muzyki). Dźwięk HD sprawia, że pracownik doskonale słyszy klienta, a odpowiedni poziom redukcji szumu powoduje, że stłumione zostają hałasy z zewnątrz, co jest niezwykle korzystne dla konsultanta i pozwala mu w pełni skupić się na rozmowie.

Słuchawki do telemarketingu i ich specyfikacja

Oczywiście w tym miejscu warto powiedzieć również o mikrofonie, bo jest on niezwykle istotną częścią słuchawek do call center czy Skype for business. Tutaj również należy wybrać rozwiązanie, zapewniające odpowiedni poziom redukcji szumów, dzięki czemu do klienta docierać będzie tylko głos pracownika, a nie hałasy dobiegające z biura.

Jakie słuchawki do telefonu z mikrofonem wybrać?

Oczywiście modeli słuchawek, które okażą się przydatne w pracy jest bardzo wiele – bardzo cenione są np. produkty marki Axtel, zarówno jedno-, jak i dwuuszne. Wybierając słuchawki do telefonu stacjonarnego, komórkowego czy komputera pamiętaj, by posiadały one odpowiednie złącze, dzięki któremu okażą się sprzętem uniwersalnym, współpracującym z różnego rodzaju urządzeniami. Jeżeli masz taką potrzebę, postaw też na słuchawki bezprzewodowe call center, które będą szczególnie wartościowym rozwiązaniem dla pracowników, często poruszających się po biurze.

Jak to wygląda cenowo? Bardzo różnorodnie – słuchawki do telemarketingu to wydatek rzędu kilkuset złotych. Dzięki takiemu zakupowi wiesz, że stawiasz na to co najlepsze i masz pewność tego, że produkt będzie funkcjonalny przez wiele godzin rozmów.

Podczas wyjazdu do krajów takich jak Egipt szczepienia nie są wymagane. Jednak znajdujące się w Polsce Wojewódzkie Stacje Sanitarno – Epidemiologiczne nalegają, aby szczepić się przeciwko WZW (wirusowemu zapaleniu wątroby), zarówno typu A, jak i B, polio oraz durowi brzusznemu.

Trzeba pamiętać, że spędzając wakacje w Egipcie, w bardzo łatwy sposób można zarazić się choćby WZW typu A. Jest to choroba, która przenoszona jest szczególnie drogą pokarmową. Względy bezpieczeństwa w Egipcie są bardzo ważne, a koszt kompletu szczepień to nie jest zbyt wygórowana cena – około kilkaset złotych. Zatem mimo, że odwiedzając Egipt szczepienia http://www.prof-med.pl/szczepienia.html obowiązkowe nie są. Warto zdecydować się na profilaktyczne wykonanie tych, które wskaże nam lekarz.

Najlepszy czas na wyjazd do Egiptu

W czasie na kiedy w Polsce jest jesień oraz zima – między listopadem a lutym, w Egipcie można doświadczyć najlepszych warunków pogodowych. Jest to czas kiedy nie panują tam zbyt wysokie temperatury, które będą znośne dla Europejczyków.

Jak się przygotować?

Mając w świadomości wrażliwość swojego żołądka, warto jeszcze przed wyjazdem profilaktycznie przyjmować lekarstwa, które zahamują namnażanie się niebezpiecznych i szkodliwych mikroorganizmów. Podczas trwania wyjazdu zażywanie probiotyków warto kontynuować. Wyjeżdżając do Egiptu szczepienia to temat, który poruszyć w rozmowie ze swoim lekarzem.

szczepienia na wakacje w Egipcie

Zagrożenia

Kilka dni pobytu w Egipcie może sprawić, że w organizmie człowieka zmieni się flora bakteryjna. Europejscy turyści narzekają wtedy zazwyczaj na dolegliwości żołądkowe. Kurczowe trzymanie się tylko własnej diety i usilne unikanie lokalnej kuchni też nie jest zalecane. Nazywana „klątwą faraona” – silna biegunka, tak czy inaczej, prędzej czy później, spotka każdego turystę w Egipcie. Zazwyczaj ustępuje ona po dwóch, trzech dniach. Lekarstwa na tego typu przypadłości można bez większych problemów nabyć w aptekach w Egipcie.

Doskwierać i uprzykrzać spędzenie urlopu w Egipcie mogą duże ilości występujących tam komarów. Najlepiej zastosować elektrofumigator. Jest to urządzenie, które po włożeniu do gniazda zabija moskity oparami.

Ważną kwestią bezpieczeństwa w Egipcie jest zażywanie kąpieli i spożywanie wody z rzek, kanałów i zbiorników wodnych. Narażamy się w takiej sytuacji na zarażenie wieloma chorobami m.in. pasożytniczymi takimi jak bilharcjoza bądź schistosomatoza.

Spędzając wakacje w Egipcie, warto wiedzieć, że natychmiastowa pomoc i opieka medyczna, nie jest mocnym punktem tego kraju. Z drugiej strony, wszystkie większe miasta Egiptu posiadają świetne szpitale, wyposażone w specjalistyczny sprzęt i narzędzia. W przypadku konkretnych, specjalistycznych potrzeb, lekarzy danych dziedzin najlepiej poszukiwać poprzez szpitale.

Do szpitali w Egipcie najlepiej dojeżdżać samodzielnie mimo tego, że w miastach telefony alarmowe funkcjonują. Będąc przewożonym przez ambulans, można bardzo szybko utknąć w korku a na lokalnych kierowcach syrena karetki nie robi żadnego wrażenia i nie ustępują jej miejsca. Co ciekawe, pełnej gwarancji nie mamy również co do tego, że w ambulansie będzie jakikolwiek lekarza. Takie kwestie warto wyjaśniać za pośrednictwem ubezpieczyciela. Lekarze w Egipcie bardzo dobrze radzą sobie z językiem angielski, natomiast nie można tego samego powiedzieć o personelu.

Kiedy wrócimy z Egiptu

W razie wystąpienia gorączki bez wiedzy, co może być jej przyczyną, warto zwrócić się do lekarza, wspominając o swoim pobycie w Egipcie. Podobnie w przypadku pojawienia się jakichkolwiek zmian na skórze, które utrzymują się niepokojąco długo. Podczas wizyty, należy powiedzieć lekarzowi o wszelkich obrażeniach ciała, przyjętych iniekcjach lub kroplówkach, czy też pogryzieniach i ukąszeniach.

Chcąc wykonać prace remontowe bądź budowlane, często inwestujemy w drogie sprzęty, które nigdy więcej nie zostają przez nas wykorzystane. W takim wypadku odsprzedajmy sprzęt lub nie udaje nam się to i jesteśmy stratni. Firmy budowlane również często tracą na tym, że kupują drogie maszyny budowlane – kosztowne w utrzymaniu i problemowe w transporcie. Zarówno firmy jak i osoby prywatne coraz częściej sięgają po usługi wypożyczalni sprzętu budowlanego. Czy jest to opłacalne?

Nie szukając długo, można odnaleźć pełno świetnie wyposażonych wypożyczalni sprzętu budowlanego w Warszawie http://www.sadlos.pl. Podobnie jak w innych większych miastach, gdzie funkcjonuje duża liczba firm, oferujących usługi remontowo budowlane.

Wypożyczanie sprzętu budowlanego przez osobę prywatną

Trzeba mieć na uwadze, że całkowita opłacalność wypożyczania maszyn budowlanych, narzędzi i sprzętów budowlanych, w dużej mierze zależy od czasu trwania i specyfiki prowadzonych prac. Jednorazowe, małe budowy zdecydowanie powinny skłaniać na do skorzystania z usług wypożyczalni. Kiedy koszt wypożyczenia niewielkiego sprzętu wynosi około stu złotych na tydzień. Jego zakup wiąże się z kilkukrotnie wyższym kosztem. Zatem skorzystanie z usług wypożyczalni w tym wypadku, pozwoli nam zaoszczędzić pieniądze

Po wykonaniu naszej pracy, zdajemy sprzęt i nie interesuje nas już temat jego serwisowania i konserwacji. Osoby posiadające mniejsze posesje z pewnością docenią fakt, że sprzęt nie będzie zalegał na ich podwórkach.

Jeżeli wartość sprzętu przekracza kwotę pięćdziesięciu tysięcy złotych, może być on wypożyczony wyłącznie firmie. Osoby prywatne muszę już wtedy zdecydować się na zakup sprzętu lub pomyśleć o zarejestrowaniu własnej działalności gospodarczej.

Wypożyczanie sprzętu budowlanego przez firmę budowlaną

Na opłacalność w tym wypadku, także wpływa duża ilość czynników. Jest to częstotliwość w jakiej wykorzystywany jest sprzęt, koszty jego ewentualnego zakupu i miejsca gdzie realizowane są prace. Sprzęty budowlane posiadane przez firmę, mogą stanowić podstawę ich kapitału. Szczególnie opłacalne nie jest wypożyczanie standardowych maszyn i narzędzi. Te bardziej kalkuluje się zakupić na własność. Jako, że tego rodzaju urządzenia przydają się na różnych etapach prac, istniałaby konieczność wypożyczania na długi okres czasu.

Sprzęty budowlane wysoce specjalistyczne i profesjonalne są z reguły bardzo drogie. Nie każda firma, z powodu wąskiego budżetu może pozwolić sobie na jednorazowe wydanie zbyt dużej ilości pieniędzy. W takim wypadku to wypożyczenie okazuje się być jednym rozwiązaniem jakie jest możliwe. Podobnie jak w sytuacji kiedy odległe miejsce budowy oznacza kosztowny transport własnego sprzętu. W takim wypadku wypożyczenie także okazuje się najlepszym wyjściem.

Indywidualne potrzeby bardzo warunkują opłacalność wypożyczania sprzętów budowlanych. Nie ma jednoznacznej opinii i wystarczająco mocnego argumentu, który sprawi, że w naszych oczach tylko jedna możliwość będzie słuszna. Przeglądając oferty wypożyczalni sprzętu budowlanego w Warszawie, warto dowiedzieć się jakie dana firma posiada wyposażenie oraz z jakimi kosztami będzie wiązało się dla nas skorzystanie z jej usługi. Należy również dokładnie zaplanować sobie pracę, żeby dobrze określić czas w jakim sprzęt będzie nam potrzebny. To wszystko pozwoli nam obiektywnie ocenić, obliczyć i przekalkulować, który wariant będzie dla nas najbardziej korzystny.

Usługi wypożyczalni sprzętu budowlanego dla firm i osób prywatnych

Dla każdej firmy czystość w przestrzeni biurowej jest bardzo ważnym aspektem, wpływającym zarówno na komfort pracowników, jak i ocenę marki przez przyjmowanych w siedzibie klientów. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na wynajęcie firmy zewnętrznej, która regularne dba o czystość wnętrz. Jak wybrać jednak najlepszą firmę, która zajmuje się sprzątaniem biur w Poznaniu?

Jakie usługi obejmuje sprzątanie biur w Poznaniu?

Wybierając oferty firm sprzątających, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, które będą miały największy wpływ na dalszą współpracę i zadowolenie z usług. Do najważniejszych należy doświadczenie – długo istniejące na rynku firmy zajmujące się sprzątaniem biur w Poznaniu, np. https://eclear.pl/sprzatanie-biur-poznan/, mogą pochwalić się referencjami klientów oraz dużą elastycznością, by dostosować swoje usługi do wymagań i potrzeb zleceniodawcy.

Zazwyczaj można zdecydować się na usługi regularne, obejmujące wizyty ekipy sprzątającej w ustalonej częstotliwości, np. codziennie lub raz czy dwa razy w tygodniu. W takim przypadku najczęściej realizowane są podstawowe zadania, dzięki którym można utrzymać idealną czystość w pomieszczeniach biurowych, w tym:

  • przecieranie blatów i frontów mebli,
  • odkurzanie i mycie podłóg,
  • sprzątanie łazienek i kuchni,
  • opróżnianie pojemników na odpadki.

Ponadto, można zamówić także dodatkowe usługi uzupełniające, które mogą być wykonywane rzadziej, ale wymagają poświęcenia im większej ilości czasu oraz zastosowania specjalistycznych narzędzi i środków, czyli np.:

  • pranie dywanów, wykładzin i mebli tapicerowanych,
  • mycie okien,
  • czyszczenie maszynowe,
  • sprzątanie poremontowe i pobudowlane.

Ponadto, niektóre firmy poza sprzątaniem biur w Poznaniu oferują także sprzątanie sklepów i hal magazynowych, dzięki czemu można zamówić porządki we wszystkich pomieszczeniach, należących do firmy. Profesjonalna ekipa dysponuje najlepszymi środkami i sprzętami, które umożliwiają bardzo skuteczne, a przy tym bezpieczne oczyszczenie powierzchni wszelkiego typu.

To oczywiście klient decyduje, kiedy będą realizowane usługi – może wybrać konkretne dni tygodnia oraz godziny, w jakich przeprowadzane będą porządki. Możliwe jest zamówienie ekipy w czasie pracy przedsiębiorstwa – w takim przypadku profesjonalna firma tak zorganizuje realizację wszystkich zadań, by nie wpływać w żaden sposób na realizację obowiązków zawodowych pracowników czy komfort klientów. Wiele firm wybiera porządki w godzinach wieczornych, po wyjściu stałych pracowników, co pozwala na sprawniejsze wykonanie wszystkich zadań związanych ze sprzątaniem w biurze.

sprzątanie biur dla małych i dużych firm

Co zapewnia dobra firma sprzątająca w Poznaniu?

Przy wyborze firmy sprzątającej, warto także sprawdzić, czy zapewnia ona we własnym zakresie profesjonalną chemię i pozostałe wyposażenie do sprzątania biur. Najlepiej, jeśli firma dysponuje swoimi środkami – klient nie musi w takiej sytuacji zajmować się dostarczaniem niezbędnych produktów, a przy tym ma pewność, że stosowana jest chemia najwyższej klasy, odznaczająca się skutecznością, a przy tym bezpieczeństwem użycia. Ponadto, niektóre firmy oferują dostarczanie artykułów higienicznych do firmy, co dodatkowo odciąża od konieczności zaopatrywania swojego przedsiębiorstwa w niezbędne produkty.

Dobrze, jeśli firma we własnym zakresie organizuje także transport pracowników do siedziby klienta na terenie Poznania lub w jego okolicach.

Kolejną ważną kwestią jest ubezpieczenie OC – ma to ogromne znaczenie dla komfortu klienta oraz bezpieczeństwa jego mienia. Godna zaufania firma sprzątająca zapewnia wysokie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, dzięki czemu pomieszczenia biurowe i ich wyposażenie są chronione w razie nieprzewidzianych, niefortunnych zdarzeń. Choć są one obsługiwane przez doświadczoną i wykwalifikowaną ekipę, wypadki się zdarzają, warto więc wybrać ofertę zapewniającą zabezpieczenie w razie sytuacji losowych.

Bramy automatyczne garażowe potrafią być dużym udogodnieniem naszego życia codziennego. Pozwalają nam na oszczędność czasu oraz zapewniają komfort wynikający z braku potrzeby ich ręcznego zamykania. Zanim jednak zapadnie decyzja o montażu tego typu bramy, należy poznać kilka faktów, zasad i ciekawostek związanych z tym tematem.

Brama automatyczna garażowa – najlepszy moment na jej montaż

Jako, że podczas trwania budowy, garaż często jest najbliżej znajdującym się miejscem składowania materiałów budowlanych, bramę garażową wstawia się kiedy położone są już tynki zewnętrzne. Należy jednak pamiętać, że wszelkie prace wokół domu i bramy mogą spowodować uszkodzenia, dlatego z montażem elektronicznego mechanizmu warto poczekać do momentu kiedy dom jest całkowicie wykończony. Nie powinno się zwlekać z odklejeniem folii ochronnej. Po pewnym czasie może się ona przytwierdzić na stałe.

montaż, usterki i dodatkowe usprawnienia bram automatycznych

Istnieje wiele metod sterowania bramą. Może do tego służyć klawiatura numeryczna na zewnątrz. W takiej sytuacji, wewnątrz warto zamontować przycisk otwierający bramę.

W niektórych przypadkach, przydatny może okazać się napęd przerywający zamykanie. Kiedy nie posiadamy dodatkowego wejścia do garażu obowiązkowe jest posiadanie opcji otwierania awaryjnego - na wypadek usterek lub braku prądu.

Przyczyny usterek bram automatycznych garażowych

Nie można nie wspomnieć na początek o tym, jak ważne jest utrzymywanie czystości otoczenia bramy garażowej. Bardzo istotne jest aby w miejscu opadu bramy nie znajdowały się kamienie. Należy dbać o swój podjazd, aby nie znajdowała się tam duża ilość grubego piachu czy jakichkolwiek innych przeszkód oraz zanieczyszczeń, mogących zaburzyć pracę bramy automatycznej.

Aby pozbyć się wszelkiego brudu gromadzącego się na prowadnicach automatyzmu, należy użyć suchej ścierki lub jakiejś miękkiej szczotki. Podobnych narzędzi wypada użyć do wyczyszczenia uszczelek. Jeżeli natomiast chodzi o mycie płaszcza bramy, najlepiej użyć do tego roztworu złożonego z niezbyt mocnego środka czyszczącego i wody. Jeśli zależy nam aby brama zachowała swój estetyczny wygląd i trwały kolor, jest to doskonałe rozwiązanie.

Nie można zapominać o regularnym serwisie. Polega on głównie na smarowaniu sprężyn i zawiasów preparatem polecanym przez producenta bramy. Dzięki temu unikniemy nie tylko skrzypienia, ale też nadamy bramie właściwości antykorozyjne.

Jeżeli podczas pracy bramy zauważymy jej szarpanie, warto sprawdzić prowadnice, rolki linki oraz skrzydło. Nieprawidłowości występujące w tych elementach mogą powodować szarpaną, nierówna i ogólnie złą pracę bramy.

Aby to sprawdzić, wystarczy podnieść bramę ręcznie po uprzednim jej odblokowaniu. Jeśli owe usterki zostaną przez nas potwierdzone, warto zadzwonić po serwisantów producenta bram automatycznych w Warszawie, który był odpowiedzialny za montaż bramy. Prace przy tego typu urządzeniu wymagają fachowej wiedzy, aby wszelkie elementy zostały należycie wyregulowane, bądź bezpiecznie wymienione.

Przydatne usprawnienia bram automatycznych

Z pewnością jednym z najpopularniejszych udogodnień do bramy automatycznej jest pilot. Jego zasięg może oscylować w granicach od pięćdziesięciu do dwustu metrów. Zasięg ten można zwiększyć decydując się na montaż specjalnej anteny.

Warto liczyć się z tym, że kupując bramę automatyczną w Warszawie, http://www.bramet.com/bramy-garazowe/ możemy liczyć na duży ich wybór. Natomiast jak wszędzie, niektóre elementy należy nabyć osobno. Są nimi wszelkie przeszklenia, lampy wyposażone w czujnik ruchu, napędy, mechanizmy awaryjnego otwierania oraz klamki i zamki. Chcąc otrzymać bramę w kolorze zupełnie innym niż oferuje dana firma, koszty takiej usługi również mogą wzrosnąć.

Ochrona lakieru i poprawa estetyki samochodu to główne przyczyny faktu, że co raz częściej kierowcy decydują się na zmianę koloru auta tą metodą. Jest to z pewnością jedna z alternatyw dla wykonywania malowania lakierem, natomiast jak wszystko – posiada swoje zalety oraz wady. Po przeanalizowaniu wszystkich „za” i „przeciw”, każdy może sam zadecydować czy warto skorzystać z usług tego typu.

Wiele czynników może wpływać na to, że stan lakieru naszego samochodu będzie się pogarszał, jak i wiele metod jego kompleksowej ochrony. Oprócz decyzji o nałożeniu jakiejkolwiek powłoki ochronnej można też postawić na regularne woskowanie. Często bywa tak, że kolor auta traci z czasem na intensywności, powłoka lakiernicza matowieje, a wpływ na to może mieć wiele substancji, które osiadają na naszym samochodzie.

Nawet specjalne kosmetyki przeznaczone wyłącznie do pielęgnacji samochodów nie dają gwarancji pozbywania się mechanicznych uszkodzeń. Po prostu nie są one w stanie ochronić elementów nadwozia przed pojawiającymi się odpryskami. Każdy jest natomiast świadom, że warto zadbać o tę kwestię w odpowiednim momencie, zanim zmiany okażą się nieodwracalne, a defekty nie do usunięcia.

Oklejanie samochodu folią, a w efekcie zmiana koloru auta, w Warszawie http://okleimycibryke.com.pl/zmiana-koloru-aut/ realizowana jest przez coraz więcej firm. Tak samo jak coraz więcej z nich, oferuje profesjonalne i bardzo skuteczne metody.

Po pierwsze ochrona, po drugie wygląd

Do oklejania aut, najczęściej stosuje się bardzo cienką folię winylową. Mimo tego, że nie należy do najgrubszych powłok, może być niezwykle skuteczną barierą, by zapobiec zarysowaniom oraz innym czynnikom, które negatywnie wpływają na wygląd lakieru. Są to chociażby owady, które podczas szybkiej jazdy zazwyczaj pozostawiają ciężkie do usunięcia, widoczne ślady. Jeżeli zatem zależy nam wyłącznie na ochronie powłoki lakierniczej wystarczy, że zastosujemy bezbarwną folę. Można ją nałożyć samodzielnie czyli, z pewnością wyróżnia się z pośród innych typów.

Inne rodzaje folii umożliwiają chociażby zmianę koloru auta. Można zdecydować się na zupełnie nową barwę lub poprawić i wzmocnić intensywność obecnej. Paleta dostępnych kolorów jest praktycznie nieograniczona, a sam efekt oklejania odwracalny. Naklejoną folię, stosując odpowiednie metody można skutecznie ściągnąć. Oklejanie samochodu można wykonywać co jakiś czas, wedle swoich upodobań, eksperymentując i dążąc do oczekiwanego efektu. Samochód oklejony folią można bez żadnych przeciwwskazań pielęgnować jak auto wyłącznie z lakierem. Korzystać można z myjni bezdotykowych, tak samo jak i z ręcznych.

Wady oklejania samochodu folią

Jedną z największych wad oklejania auta folią jest trudność tego procesu. Dlatego naklejanie folii ochronnej, czy też zmiany koloru auta w Warszawie, warto rozejrzeć się za profesjonalną firmą, która ma doświadczonych fachowców w tej branży. Oczywiście może to sprawić, że koszty usługi w takim wypadku wzrosną. Mając świadomość jak trudne jest samo przygotowanie pojazdu, dokładne umycie, oczyszczenie z niedoskonałości – cena nie powinna być żadnym zaskoczeniem.

Trzeba pamiętać, że folia nie zastępuje lakieru. Czas jej żywotności nie jest najdłuższy. Odpowiednia pielęgnacja pozwala przetrwać jej kilka lat, natomiast złe obchodzenie się z nią, może nawet skutkować schodzeniem jej razem z lakierem.

Jednak pomimo kilku wad tego sposobu, posiada on szereg wcześniej wspomnianych zalet. Chcąc zabezpieczyć lakier lub zmienić kolor auta, warto się nad tym zastanowić.

wady i zalety zmiany koloru auta metodą oklejania folią

Tutaj znajdziesz pomysły na szkło dekoracyjne: http://www.twojeszklo.pl/szklo-dekoracyjne.html. Nie brakuje rozwiązań aranżujących panele szklane do kuchni w przestrzeniach, które kuchniami bynajmniej nie są. Szkło dekoracyjne to rozwiązanie funkcjonalne i uniwersalne, które od lat z sukcesami stosuje się w przestrzeniach biznesowych, komercyjnych oraz domach i mieszkaniach w całej Polsce.

Szkło dekoracyjne – aspekt funkcjonalny

Szkło jest materiałem budowlanym i wykończeniowym wykorzystywanym przez architektów od stuleci. Przeszklenia zapewniają dostęp światła dziennego do wnętrz budynków, jednocześnie pełniąc rolę dekoracji. Ale okna i szyby to nie jedyne zastosowanie szkła w branży budowlanej i wykończeniowej. Współcześnie panele szklane znajdują zastosowanie przy wykończeniu ścian, wyrobie mebli oraz jako elementy sensu stricte dekoracyjne. Sekret ich popularności leży w funkcjonalności. Szkło dekoracyjne jest materiałem niezwykle funkcjonalnym.

Trwałość
Wydawać by się mogło, że panel szklany do kuchni jest kruchy i delikatny. W rzeczywistości szkło hartowane do kuchni charakteryzuje podwyższona udarowość oraz wyższa niż w przypadku tradycyjnego szkła odporność na uszkodzenia mechaniczne. Trwały jest także nadruk na szkle dekoracyjnym, który wykonuje się po wewnętrznej stronie panelu. Dzięki temu jest on odporny na ścieranie i rozmywanie, podczas gdy sam panel jest łatwy do utrzymania w czystości i odporny na niszczące działanie nawet silnych detergentów.

rozwiązanie funkcjonalne i uniwersalne dla szkła dekoracyjnego

Bezpieczeństwo

O bezpieczeństwie szkła dekoracyjnego można mówić co najmniej w dwóch aspektach – aspekcie mechanicznym oraz sanitarnym. Po pierwsze panele ścienne do kuchni jest szkłem bezpiecznym. Oznacza to, iż w przypadku uszkodzenia jakim jest robicie rozpada się na tępe okruchy. Dla porównania szkło niehartowane rozpada się na ostre języki. Dodatkowo arkusz szklany można zabezpieczyć od wewnętrznej strony specjalną folią, która zatrzyma okruchy i odpryski szklane w miejscu w przypadku gwałtownego rozbicia/stłuczenia panelu. Po drugie panele szklane tworzą warunki nieprzyjazne do rozwoju bakterii, drobnoustrojów oraz szkodliwej dla zdrowia i życia użytkowników danych pomieszczeń pleśni. To szczególnie ważne w pomieszczeniach, takich jak kuchnie, łazienki czy toalety.

Aspekt wizualny

Szkło dekoracyjne dostępne jest w szerokiej gamie kolorystycznej. Można wykonać na nim dowolny nadruk. Panele ścienne do kuchni często dekoruje się nadrukami przedstawiającymi ziarna kawy czy czerwone papryczki chili. Szkło dekoracyjne do łazienek najczęściej ozdabia się motywami kwiatowymi lub popularnymi w ostatnim czasie motywami zen. W zależności od wizji projektanta panele szklane do kuchni mogą być również jednokolorowe. A ich dyskretny bezfugowy montaż na klej umożliwia uzyskanie nieskazitelnej i łatwej do utrzymania w czystości powierzchni, która dodatkowo podnosi walor dekoracyjny pomieszczenia.

Panel szklany nie tylko do kuchni

Odrębną dziedziną, w jakiej zastosowanie znajduje szkło dekoracyjne jest branża meblarska. Tutaj szkło hartowane wykorzystuje się do produkcji drzwi przesuwnych oraz drwi uchylnych z nadrukami lub bez. Szkło dekoracyjne można także wykorzystać do wyrobu drzwi wewnętrznych na zamówienie. Dzięki temu nasze drzwi doskonale podkreślą nietuzinkowy charakter przestrzeni mieszkalnej, a jednocześnie będą łatwe do utrzymania w czystości i zachowają swój elegancki wygląd przez długi czas.

Wiemy już, kto został nowym wicedyrektorem Gdyńskiego Centrum Sportu! Jest nim Paweł Brutel – młody i dynamiczny samorządowiec, który nie…

Sprawdź, co jest grane i nie przegap żadnego istotnego wydarzenia sportowego! Zapraszamy do naszego cotygodniowego przeglądu imprez odbywających się w Gdyni….

Uprzejmie informujemy, że zajęcia Zajęcia sportowe dla niepełnosprawnych ruchowo oraz „Zajęcia sportowe dla niepełnosprawnych ruchowo” odbywające się w ramach projektu…

Silny wiatr wiejący z kierunku północ północny - wschód spowodował podniesienie wód Zatoki Gdańskiej do poziomu 616 cm. Stan alarmowy, to 570 cm.

W dniu 2 stycznia zastępy PSP prowadziły działania na terenie portu jachtowego w Gdyni. W wyniku silnych podmuchów wiatru dochodziło do powstania fal, które powodowały napływ wody na powierzchnię nabrzeży. Woda podeszła pod budynki bosmanatu, jacht klubów i Uniwersytetu Morskiego.

 


Przed nami 20. edycja międzynarodowego turnieju piłki nożnej dzieci i młodzieży do lat 12 „Arka Gdynia Cup 2019”. Impreza pod…

Zobacz również