Awaria wody na północy Gdyni usunięta ale apel o oszczędzanie trwa

2 min czytania
Awaria wody na północy Gdyni usunięta ale apel o oszczędzanie trwa


Awaria wodociągowa, która sparaliżowała północne dzielnice Gdyni, została opanowana. Mieszkańcy Babich Dołów, Obłuża i Oksywia mogą odetchnąć z ulgą, choć wciąż obowiązuje apel o oszczędzanie wody. Jak wygląda sytuacja po usunięciu usterki i co jeszcze warto wiedzieć?

  • Gdynia północna wraca do normalności po awarii wodociągowej
  • Apel PEWiK-u i wsparcie dla mieszkańców Babich Dołów, Obłuża i Oksywia

Gdynia północna wraca do normalności po awarii wodociągowej

W środę 2 lipca mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni – Babich Dołów, Obłuża i Oksywia – doświadczyli poważnych przerw w dostawie wody. Przyczyną była awaria na ujęciu wody „Reda”, należącym do PEWiK-u. Na szczęście już następnego dnia problem został rozwiązany, a uszkodzony fragment sieci naprawiony.

Jednak mimo szybkiej reakcji służb, system wodociągowy potrzebuje jeszcze czasu na pełne wyrównanie ciśnień i stabilizację dostaw. Wysokie temperatury oraz zwiększone zużycie wody – głównie przez podlewanie ogrodów – znacznie utrudniają ten proces.

Apel PEWiK-u i wsparcie dla mieszkańców Babich Dołów, Obłuża i Oksywia

W czwartek 3 lipca w siedzibie PEWiK-u odbyła się konferencja prasowa z udziałem miejskiego sztabu kryzysowego oraz Wiesława Kujawskiego, wiceprezesa spółki. Podkreślono tam konieczność ograniczenia zużycia wody przez mieszkańców Gdyni, a także sąsiednich Rumi i Redy.

“Apelujemy do wszystkich mieszkańców Gdyni, Rumi i Redy o wstrzymanie się z podlewaniem ogrodów i napełnianiem basenów w ciągu najbliższych dwóch-trzech dni. Pozwoli to na zabezpieczenie wody dla wszystkich odbiorców na cele spożywcze i sanitarne oraz skróci maksymalnie czas ponownego zbilansowania systemu wodociągowego.” – Wiesław Kujawski, wiceprezes PEWiK-u

Dla osób nadal borykających się z brakiem bieżącej wody spółka zapewnia dostawy beczkowozami. Informacje o ich lokalizacji i harmonogramie można uzyskać pod numerami telefonów 994 oraz (58) 668 73 11.

PEWiK regularnie monitoruje sytuację i raportuje o postępach prac kilka razy dziennie, a współpraca mieszkańców jest kluczowa dla jak najszybszego powrotu do pełnej sprawności systemu.

Źródło: Urząd Miasta

Autor: krystian