Czy samo SEO w Marketingu online Ci wystarczy?

Wyszukiwarka Google to elementarne źródło informacji w Necie, a co za tym idzie w ogóle - dlatego to Internet jest już podstawowym źródłem informacji w ogóle. Wyszukiwarka wytwarza około 80% ruchu w sieci. Rzeczą naturalną jest, iż każdy kto posiada stronę internetową o charakterze komercyjnym chce aby zajmowała ona czołowe miejsca w wynikach Google.

Żeby strona mogła znaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na której nam zależy, należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane te jako pozycjonowanie witryny WWW.

Jednym z przykładów fraz kluczowych na, których może zależeć tym osobom są np :

pozycjonowanie stron kraków

pozycjonowanie bydgoszcz

w przypadku firmy, która daje usługi seo

Natomiast w przypadku osoby sprzedającej samochody w krakowie będą to frazy pokroju:

dealer samochodowy kraków

sprzedaż samochodów kraków.

O ile SEO to jak sama nazwa świadczy optymalizacja strony WWW pod względem wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania dążące do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Na te działania skupia się nie jedynie optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz także budowanie profilu odnośników zwrotnych – czyli off-site.

Natomiast same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą ażeby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane efekty - lub to bezpośrednio sprzedażowe lub też promocyjne lub inne.

Strona musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem internautów. Powinno zadbać się o treść, UX, szybkość ładowania witryny, mobilność. Nawet jeśli nasza witryna jest na pierwszej stronie w Google to bez zadbania o te kwestie internauci po wejściu na nią nie zainteresują się tym co mamy dla nich wykonane i szybko z niej wyjdą.

Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak też algorytm wyszukiwarki Google.

Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, lub strona broni się sama. Lub jeśli wchodzili ażeby na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to zrobiłaby ona wrażenie o jakie tobie chodzi.

O co zadbać oprócz  SEO

Przede wszystkim  treść

Dobre, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeśli sam nie umiesz dobrze pisać albo po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.

Treść to także zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, jednakże nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.

Zadbaj o UX - czyli User Experience

Twoja strona powinna być czytelna, nawigacja winna być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość, strona musi wyświetlać się bez problemów na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji witryny nie może powodować kłopotów.