Wyszukiwarka Google to elementarne źródło informacji w Necie, a co za tym idzie w ogóle - dlatego to Internet jest już podstawowym źródłem informacji w ogóle. Wyszukiwarka wytwarza około 80% ruchu w sieci. Rzeczą naturalną jest, iż każdy kto posiada stronę internetową o charakterze komercyjnym chce aby zajmowała ona czołowe miejsca w wynikach Google.
Żeby strona mogła znaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na której nam zależy, należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane te jako pozycjonowanie witryny WWW.
Jednym z przykładów fraz kluczowych na, których może zależeć tym osobom są np :
pozycjonowanie stron kraków
w przypadku firmy, która daje usługi seo
Natomiast w przypadku osoby sprzedającej samochody w krakowie będą to frazy pokroju:
dealer samochodowy kraków
sprzedaż samochodów kraków.
O ile SEO to jak sama nazwa świadczy optymalizacja strony WWW pod względem wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania dążące do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Na te działania skupia się nie jedynie optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz także budowanie profilu odnośników zwrotnych – czyli off-site.
Natomiast same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą ażeby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane efekty - lub to bezpośrednio sprzedażowe lub też promocyjne lub inne.
Strona musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem internautów. Powinno zadbać się o treść, UX, szybkość ładowania witryny, mobilność. Nawet jeśli nasza witryna jest na pierwszej stronie w Google to bez zadbania o te kwestie internauci po wejściu na nią nie zainteresują się tym co mamy dla nich wykonane i szybko z niej wyjdą.
Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak też algorytm wyszukiwarki Google.
Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, lub strona broni się sama. Lub jeśli wchodzili ażeby na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to zrobiłaby ona wrażenie o jakie tobie chodzi.
O co zadbać oprócz SEO
Przede wszystkim treść
Dobre, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeśli sam nie umiesz dobrze pisać albo po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.
Treść to także zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, jednakże nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.
Zadbaj o UX - czyli User Experience
Twoja strona powinna być czytelna, nawigacja winna być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość, strona musi wyświetlać się bez problemów na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji witryny nie może powodować kłopotów.