Jak skutecznie przekonać do siebie użytkowników na firmowym Facebooku?

Serwisy typu social media są obecnie tak bardzo popularne, że firma, która całkowicie ignoruje ten potencjał traci mnóstwo potencjalnych klientów. Jest to istotne zwłaszcza teraz, gdy na rynku odczuwamy duże skutki kryzysu. W takich sytuacjach kryzysowych przedsiębiorcom na pomoc przychodzą firmy typu https://kryzysowy.marketing, które świadczą specjalistyczne usługi związane nie tylko z social media właśnie w tego typu sytuacjach. Facebook, Instagram czy też LinkedIn stoją otworem dla każdego i dla każdej firmy. Jednak nieodzowna okazuje się pewna wiedza, aby skutecznie zachęcić użytkowników do tego, aby polubili stronę firmową i pozostali jej stałymi fanami. Nieumiejętne wykorzystanie potencjału jaki daje Facebook może doprowadzić nawet do strat wizerunkowych, dlatego należy dużo wcześniej opracować odpowiednią strategię i się jej trzymać.

Cel i strategia firmowej strony na Facebooku

Błędnym założeniem jest planowanie wszystkiego pod kątem jak największej sposobności przemycenia reklam dla użytkowników. Według przeprowadzonych badań użytkownicy serwisów społecznościowych szukają tam głównie ciekawostek, porad, rozrywki i humoru. Dlatego głównym motorem napędowym przy kwestii jaką jest prowadzenie fanpage na Facebooku powinny być właśnie tego typu treści. Ogólnym celem jest zwykle zdobycie nowych klientów dla firmy. Dlatego warto połączyć aspekt reklamowy na przykład z ciekawymi poradami lub promocję reklamową ująć w humorystyczny sposób. Znaczące efekty z działalności w serwisach społecznościowych będą widoczne zwykle dopiero po latach, dlatego przy planowaniu działań należy przywiązywać wagę do pomysłów długofalowych.

Chwytliwa nazwa i ciekawe grafiki

Stworzenie profilu firmowego na Facebooku za pomocą samej nazwy firmy zwykle nie jest zbytnio efektywne, chyba, że firma jest pewna tego, że jej marka jest już na tyle rozpoznawalna, że użytkownicy będą bez trudu odnajdywać tą stronę. W innym przypadku warto przy nazwie firmy dodać również jej specjalizację, np. „mechanik samochodowy”.

Logo firmowe jest pierwszym elementem graficznym na który zwróci uwagę odwiedzający. Nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać, że z tego względu warto poświęcić dłuższą chwilę na to, aby logo było jak najbardziej atrakcyjne i dopasowane do pozostałych elementów graficznych w serwisie Facebook. Przy okazji koniecznie należy zwrócić uwagę na tło profilowe, które buduje efekt pierwszego wrażenia.

Zaproś znajomych

Po opublikowaniu strony i dodaniu pierwszych treści warto zadbać o to, aby posiadała już pierwszych fanów przed przystąpieniem do szerszej promocji. W tym celu można zaprosić pracowników firmy i swoich znajomych do polubienia strony firmowej. Posiadając już tak niewielką grupę osób będzie zdecydowanie łatwiej zapraszać kolejnych zainteresowanych – czy to poprzez polecenie strony przez znajomych, czy też zachęcenie klientów do tego, aby odwiedzili stronę.

Więcej na temat obsługi kanałów social media, m.nin. Linkedin znaleźć można na stronie https://in.48.media