Content Marketing w pozycjonowaniu stron internetowych - co warto wiedzieć na początek?

Marketing treści i SEO mają ze sobą wiele wspólnego. Oba te działania coraz częściej ze sobą współgrają, tworząc skuteczny duet narzędzi marketingowych. Cel mają taki sam: przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zamienić ich w płacących klientów. Rozmawiamy o tym z przedstawicielami Pozycjonowanie Gdańsk, którzy wskazują jak połączyć dobrej jakości content z działaniami SEO.

Czym jest content marketing?

To sposób jednostronnego przekazu marketingowego, w którym zapewniamy naszym odbiorcom wysokiej jakości treści. Taka komunikacja może być skierowana zarówno do szerokiego grona odbiorców, jak i wysoce wyspecjalizowanej grupy np. przedstawiciele konkretnej branży. W ramach strategii content marketing, tworzone są różnego rodzaju poradniki, artykuły oraz materiały, które mają dostarczyć odbiorcom realnej wiedzy.

Content Marketing to doskonały sposób na edukację potencjalnych klientów, którzy mogą mieć znikomą wiedzę na temat oferowanej przez nas usługi. Przykładowo, jeśli prowadzimy agencję zajmującą się pozycjonowaniem stron w Gdańsku, możemy zaproponować im serię artykułów na temat czym jest SEO. W ten sposób uświadomimy odbiorców, że nasza usługa jest im potrzebna, a jednocześnie zbudujemy sobie pozycję eksperta w danej tematyce.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to optymalizacja stron internetowych pod kątem poprawy ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Mimo, że termin ten odnosi się do wszystkich wyszukiwarek, to w rzeczywistości dotyczy on jedynie Google, która jest najpopularniejsza. Rezultatem takich działań jest uzyskanie wyższej pozycji na liście wyszukiwań, co przełoży się na wzmożony ruch w obrębie witryny.

Działania związane z pozycjonowaniem możemy podzielić na dwa rodzaje:

  • On-site

  • Off-site

Działania On-site obejmują wszystkie czynności, które wykonywane są w obrębie samej strony internetowej. Mowa tutaj przede wszystkim o optymalizacji tagów, nagłówków, czy też doborze strategii słów kluczowych. Działania Off-site dotyczą wszystkich czynności, które wykonujemy na zewnątrz. Są to przede wszystkim kampanie link building - od ilości i jakości pozyskiwanych odnośników zależy wiarygodność witryny.

Wspólne cele content marketing i SEO

Pozycjonowanie i content marketing mają wiele wspólnego. Dotyczy to szczególnie celów, które stoją przed obiema strategiami - połączenie działań może przynieść jeszcze większe rezultaty.

Google stawia jasne wytyczne, co do treści, które powinny pojawiać się na witrynie. Cenione są przede wszystkim unikalne treści o wysokiej jakości, które dodatkowo są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek. To obszar, w którym SEO i CM łączą swoje siły - artykuły, poradniki, czy też wpisy na blogu mogą dać użytkownikom realną wiedzę, ale również być przyjazne dla wyszukiwarek.

Kolejnym wspólnym celem obu strategii jest budowanie pozycji i świadomości marki w internecie. Umieszczanie treści, które dają autentyczną wartość automatycznie buduje wizerunek eksperta, któremu warto zaufać. Podobnie ma się sytuacja w przypadku zajęcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwań - im wyżej na liście wyników jest nasza strona, tym jesteśmy uważani za bardziej wiarygodnych.

Zintegrowanie obu rodzajów działań może przynieść wiele korzyści takich jak: budowanie pozycji marki, większy ruch na stronie internetowej, a przede wszystkim lepszy współczynnik konwersji. Nie warto więc ograniczać się tylko do jednego rozwiązania!