Enea IRONMAN 70.3 Gdynia zostało wybrane Wydarzeniem Sportowym w prestiżowym plebiscycie Nagród Biznesu Sportowego. Statuetkami zostały uhonorowane osoby, firmy, organizacje i projekty, które w szczególnym stopniu przyczyniły się do rozwoju polskiego sportu, a także miały największy wpływ na budowanie relacji między sportem a biznesem w 2018 roku. Wśród finalistów w kategorii „Sportowe Miasto” znalazła się Gdynia.

Ceremonia rozdania nagród odbyła się w Centrum Olimpijskim PKOL podczas XV Gali Sportu i Biznesu. Statuetki wręczono w 14 kategoriach. Zwycięzców 12 z nich wyłoniła kapituła, w której skład wchodzą wybitni specjaliści zajmujący się marketingiem sportowym, przedstawiciele świata nauki i mediów. W dwóch pozostałych kategoriach, a więc SuperDEMES i DEMES zagraniczny, o wyborze triumfatora decydował organizator – firma SportWin.
Statuetki otrzymały ikony oraz marki polskiego sportu takie jak: Kamil Stoch (Sportowy Wizerunek), LOTTO Ekstraklasa (Social Media) czy Polsat Sport (SuperDEMES). 
 
Na gali nie zabrakło gdyńskich akcentów, wszak miasto z morza i marzeń od lat słynie ze sportowego charakteru oraz organizacji najważniejszych imprez w kraju. Zgodnie z przewidywaniami, nagroda w kategorii Wydarzenie Sportowe trafiła do rąk organizatorów Enea IRONMAN 70.3 Gdynia, którzy w walce o palmę pierwszeństwa pokonali Tauron Speedway Euro Championship oraz inną gdyńską imprezę – Volvo Gdynia Sailing Days. 

Oceniano rangę sportowej imprezy, promocję i marketing czy współpracę ze sponsorami. Wydarzenie w Gdyni to jedyne zawody IRONMAN 70.3 w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, które w doskonały sposób łączy promowanie sportu, akcje charytatywne i nawiązywanie relacji sponsoringowych.


Szósta odsłona Enea IRONMAN 70.3 Gdynia przeszła do historii 5 sierpnia zeszłego roku. Po raz kolejny poprawione zostały rekordy: czasowe, liczby uczestników zagranicznych oraz zawodników PRO. Podczas trzech dni rywalizacji na kilku dystansach wystartowało niemal cztery tysiące sportowców z ponad pięćdziesięciu krajów. 
– Triathloniści startowali z plaży Gdynia Śródmieście, pokonali trasę kolarską prowadzącą ulicami Gdyni i Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego oraz biegową wiodącą przez centrum miasta i bulwar Nadmorski. Była to piękna afirmacja sportu i kultury fizycznej. Już nie możemy doczekać się kolejnego spotkania z triathlonem w Gdyni, które zaplanowane jest na drugi weekend sierpnia – mówi wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju Marek Łucyk.

Tegoroczną nowością było przyznanie nagrody w kategorii Sportowe Miasto. W trójce finalistów znalazło się miejsce dla: Bydgoszczy, Gdyni oraz Poznania.
– Już sama nominacja była dla nas wielkim wyróżnieniem. Takie plebiscyty sprawiają, że czujemy się docenieni i wiemy, że nasze działania są widoczne nie tylko w skali Pomorza, ale całej Polski – zauważa dyrektor Gdyńskiego Centrum Sportu Rafał Klajnert. 

Oto pełna lista zdobywców Nagród Biznesu Sportowego – Statuetek DEMES za rok 2018:
Sportowy Wizerunek – Kamil Stoch
Sponsor Sportu – 4F
Organizacja Sportowa – Polski Komitet Paraolimpijski
Obiekt Sportowy – Stadion Śląski w Chorzowie
Wydarzenie Sportowe – Enea IRONMAN 70.3 Gdynia
Osobowość Mediów – Paweł Wilkowicz
Aktywne Społeczeństwo – Fundacja Orły Sportu – Lokalny Animator Sportu
Kampania Marketingowa – Grupa LOTOS „Razem Tworzymy Naj”
Video Sportowe – Amp Futbol Polska „Droga do marzeń”
Social Media – LOTTO Ekstraklasa
e-Sport – ESL Polska
Sportowe Miasto – Poznań

Kategorie specjalne:
SuperDEMES – Polsat Sport
DEMES Zagraniczny – EXTREME