popularne telefony biurowe

W domach prywatnych telefony stacjonarne spotyka się już stosunkowo rzadko. Najczęściej można zobaczyć je jeszcze u osób starszych, przywiązanych do klasycznych rozwiązań. Większość ludzi korzysta już z urządzeń przenośnych wygodnych i zapewniających swobodny i nieograniczony kontakt z każdego miejsca. Jednak, telefony biurowe, nazywane inaczej telefonami stacjonarnymi, bardzo często wykorzystywane są nadal w biurach.

Telefon biurowy – dlaczego nadal popularny?

Być może telefony biurowe nie byłyby już tak popularne, gdyby nie fakt, że posiadają wiele cennych dla biur funkcji. Jednak zanim do nich przejdziemy, warto wspomnieć, że nowoczesne telefony biurowe są przystosowywane przez producentów do innowacyjnych rozwiązań: telefony IP, telefony SIP, gwarantują możliwość korzystania z połączeń internetowych i zapewniają doskonałej jakości dźwięk. To niezwykle ważne dla firm, które cenią sobie nowoczesne rozwiązania i możliwość obniżenia kosztów połączeń – telefony IP właśnie to zapewniają.

Telefon biznesowy w biurze – funkcje

Telefon biznesowy stacjonarny, powinien charakteryzować się pewnymi cechami, które przekładają się na wydajność i jakość pracy. Musi być również idealnie dopasowany do zadań prowadzonych w biurze. Pośród najbardziej pożądanych cech telefonów biurowych wymienia się:

  • możliwość przekierowania rozmowy – to jedna z głównych funkcji telefonu biurowego. Przełączanie odbywa się często, albo z sekretariatu do osoby decydującej firmie, albo z działu do działu.
  • powtórzenie numeru – ponowne, szybkie połączenie się z rozmówcą to funkcja bardzo potrzebna, zwłaszcza gdy następuje nieprzewidziane rozłączenie.
  • książka telefoniczna – dobre aparaty telefoniczne posiadają pamięć mogącą pomieścić setki kontaktów telefonicznych. Jest to bardzo wygodne. Nie trzeba za każdym razem wybierać całego numeru. Dzięki temu praca jest wydajniejsza i wygodniejsza.
  • wyciszenie mikrofonu – ta funkcja przydaje się, jeżeli nie chcemy, aby osoba dzwoniąca słyszała konsultacje prowadzone w biurze.
  • możliwość podłączenia słuchawek – sprawdza się w firmach typu call center, ale nie tylko. Słuchawki przydają się w wielu sytuacjach, np. kiedy w biurze jest głośno i pracownik ma trudności ze skupieniem się na pracy.
  • technologia VoIP i SIP – technologie te pozwalają na wykonywanie połączeń internetowych, zapewniają też doskonałą jakość dźwięku. Rozmowy telefoniczne z wykorzystaniem telefonów IP i telefonów SIP są tańsze od rozmów klasycznych, zwłaszcza kiedy wykonywane są połączenia zagraniczne. Możliwość korzystania z telefonii VoIP daje wiele korzyści.
  • elegancki wygląd – telefon w biurze powinien się ładnie prezentować i powinien być wygodny. Warto zatem poświęcić trochę czasu, aby znaleźć model pasujący wizualnie do biura, elegancki i zapewniający najwyższa jakość rozmów.

Dodatkowe funkcje to przełącznik ponownego wybierania numeru, możliwość wysyłania krótkich wiadomości tekstowych. Ceny telefonów do biura mogą być bardzo różne – wiele modeli charakteryzuje się bardzo niską ceną. Są jednak i takie, których cena jest dość wysoka, jednak w zamian dostajemy naprawdę wiele funkcji potrzebnych w nowoczesnych biurach, w których ceni się wygodę i działania zmierzające ku poprawie wydajności pracy. Warto sprawdzić produkty najlepszych producentów telefonów biurowych na rynku, np. Cisco, Gigaset Pro, Snom, Grandstream, czy Polycom. Wybór jest szeroki i z pewnością każdy znajdzie model idealny dla swoich wymagań.