Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell testowany w Gdyni - nowy autobus na ulicach

2 min czytania
Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell testowany w Gdyni - nowy autobus na ulicach

Do 2 października po gdyńskich liniach kursuje Mercedes‑Benz eCitaro Fuel Cell. Sprawdzamy gdzie go spotkać i co daje połączenie baterii z ogniwami paliwowymi.

  • Sprawdź jak eCitaro Fuel Cell jeździ po Gdynii
  • Zobacz co ma w środku i ile osób zabiera
  • Przyjrzyj się bezpieczeństwu i eksploatacji

Sprawdź jak eCitaro Fuel Cell jeździ po Gdynii

Od 25 września do 2 października pojazd pojawia się na wybranych kursach komunikacji miejskiej. W rozkładzie testowym autobus obsługuje m.in. linie 141, 109, 147, 159, S, 180, 105 i 125 w podanych dniach — dzięki temu mieszkańcy mogą zobaczyć go zarówno w dni robocze, jak i w weekend. Testowany egzemplarz nie jest podłączony do Systemu „Fala”, a karnety na przejazd można kupić u kierowcy.

“Gdynia testuje najnowsze rozwiązania w komunikacji miejskiej – mówi Rafał Geremek, wiceprezydent Gdyni. – Na ulicach miasta kursuje nowoczesny autobus elektryczny. Analizujemy, jak sprawdzi się w gdyńskim ruchu miejskim. Ekologiczny i sprawny transport miejski jest dla nas priorytetem. Przypominam, że w niedawno w Gdyni mogliśmy zobaczyć inny zeroemisyjny autobus napędzany wodorem.”
— Rafał Geremek

Zobacz co ma w środku i ile osób zabiera

eCitaro Fuel Cell to hybryda baterii i ogniw paliwowych — baterie NMC3 o pojemności 294 kWh magazynują energię, a ogniwa zasilane wodorem (zbiorniki o pojemności 25 kg) pełnią funkcję range extendera. Producent deklaruje zasięg do około 400 km bez częstego ładowania czy tankowania. Autobus ma 69 miejsc łącznie, w tym 30 siedzących, klimatyzację oraz system informacji pasażerskiej.

Przyjrzyj się bezpieczeństwu i eksploatacji

W kabinie i na nadwoziu zastosowano rozwiązania wspierające kierowcę i komfort podróży: asystent hamowania awaryjnego, monitoring martwego pola, kamera 360° oraz system kamer zamiast tradycyjnych lusterek. Według przedstawicieli pojazd pozwala także optymalizować koszty eksploatacji i skracać przestoje dzięki elastycznemu modelowi zasilania — ważne podczas miejskich testów, które prowadzi Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

na podstawie: Urząd Miasta w Gdyni.

Autor: krystian