Mevo w Gdyni rośnie o 250 rowerów elektrycznych od 1 sierpnia czy warto?

Gdynia i sąsiednie gminy szykują się na rowerową rewolucję – od 1 sierpnia na ulice wyjedzie aż 1 200 nowych jednośladów Mevo, w tym 250 w samym mieście. To nie tylko powrót po lutowym pożarze, ale także znaczące powiększenie floty, która już teraz służy tysiącom mieszkańców. Sprawdź, co dokładnie zmieni się w gdyńskiej mobilności i jak nowa oferta wpłynie na codzienne podróże.
- Gdynia zwiększa flotę Mevo o 250 nowych rowerów elektrycznych i klasycznych
- Metropolia zyska ponad pięć tysięcy rowerów i blisko dziewięćset stacji – rusza pełna moc Mevo
Gdynia zwiększa flotę Mevo o 250 nowych rowerów elektrycznych i klasycznych
Już od 1 sierpnia mieszkańcy Gdyni będą mogli korzystać z dodatkowych 250 rowerów w systemie Mevo. Wśród nich znajdzie się 190 pojazdów ze wspomaganiem elektrycznym oraz 60 tradycyjnych jednośladów. Dzięki temu całkowita liczba dostępnych rowerów w mieście wzrośnie do 1 387 – w tym 1 049 elektrycznych i 338 klasycznych.
To ważna wiadomość zwłaszcza po lutowym pożarze hali na Przeróbce, który uszczuplił flotę o około 1 500 rowerów z pierwotnych 4 099 egzemplarzy. W czerwcu i lipcu do gdyńskiego portu przypłynęły statki z ponad 2 000 nowych jednośladów, które uzupełniły braki, a teraz system zostanie jeszcze bardziej rozbudowany.
Metropolia zyska ponad pięć tysięcy rowerów i blisko dziewięćset stacji – rusza pełna moc Mevo
Po rozbudowie cały system Mevo będzie liczył aż 5 299 rowerów dostępnych na terenie 17 gmin Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot oraz 829 stacji wypożyczeń. Wśród nich znalazła się też nowa gmina – Pruszcz Gdański, która właśnie dołączyła do projektu.
Podczas briefingu prasowego w Gdańsku obecni byli m.in. Aleksandra Dulkiewicz – prezydent Gdańska, Piotr Borawski – zastępca prezydenta Gdańska ds. mobilności i bezpieczeństwa, Tomasz Augustyniak – dyrektor zarządzający ds. społecznych Urzędu Miasta Gdyni oraz Weronika Chmielowiec – wójt gminy Pruszcz Gdański.
Rowery zostały poddane kompleksowym przeglądom technicznym: zamontowano kierownice, koszyki, pedały oraz baterie, a także sprawdzono hamulce, dzwonki i mechanizmy regulacji siodełek. Wszystko jest gotowe do bezpiecznego użytkowania przez mieszkańców.
„Mevo bardzo przyjęło się w Gdyni. Od początku działania systemu mamy prawie 2,5 mln przejechanych kilometrów na terenie Gdyni. Odnotowano 700 tys. podróży, co pokazuje, że gdynianie bardzo lubią Mevo. Stąd też nie było ani chwili zawahania, kiedy podejmowaliśmy decyzję o tym, żeby tych rowerów było więcej. Będzie 250 rowerów więcej, co zwiększa naszą flotę w Gdyni o ponad 20%. Z czego większość tych rowerów będzie z elektrycznym wspomaganiem. Tym samym zwiększamy flotę do prawie 1 400 rowerów w Gdyni, z czego 75% to będą te tzw. elektryki. Cieszy nas też to, co można wyczytać ze statystyk systemu Mevo. Przede wszystkim to, że średnio przejazdy trwają 18 minut. I to pokazuje, że system Mevo w Gdyni spełnia swoją rolę, bo jest uzupełnieniem dla innych form transportu, w szczególności dla transportu publicznego. Chcemy ten system rozwijać i cieszymy się, że możemy w ramach metropolii robić to w kierunku, który jest pożądany przez mieszkańców”
- mówi Tomasz Augustyniak z Urzędu Miasta Gdyni.
W całym systemie Mevo aktywnych jest ponad pół miliona użytkowników, którzy do tej pory przejechali ponad 15 milionów kilometrów wykonując około czterech milionów podróży. Najwięcej wypożyczeń odbywa się w dni robocze (70%), a średnia długość przejazdu wynosi około 3,5 km.
Na podst. Urząd Miasta w Gdyni
Autor: krystian