Remont Sali Obsługi Mieszkańca w Gdyni zmieni sposób załatwiania spraw od lipca

3 min czytania
Remont Sali Obsługi Mieszkańca w Gdyni zmieni sposób załatwiania spraw od lipca


Gdynia szykuje wielką metamorfozę swojej Sali Obsługi Mieszkańca! Już od 10 lipca miejsce to będzie zamknięte, a po remoncie zyska nowoczesny wygląd i pełną dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Sprawdź, jak zmienią się zasady obsługi mieszkańców podczas trwających prac i gdzie teraz załatwisz swoje sprawy urzędowe.

  • Nowa odsłona Sali Obsługi Mieszkańca w Gdyni – komfort i dostępność na pierwszym miejscu
  • Jak załatwić sprawy urzędowe podczas remontu w Gdyni? Ważne informacje dla mieszkańców

Nowa odsłona Sali Obsługi Mieszkańca w Gdyni – komfort i dostępność na pierwszym miejscu

Gdynia rozpoczyna gruntowną przebudowę Sali Obsługi Mieszkańca mieszczącej się przy al. Marszałka Piłsudskiego 52/54. Od 10 lipca miejsce to zostanie tymczasowo zamknięte, a remont ruszy na dobre 14 lipca, by potrwać aż do końca roku. Celem inwestycji jest stworzenie przestrzeni, która będzie wygodna i przyjazna dla wszystkich mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

W trakcie prac wyrównane zostaną podłogi, drzwi zostaną dostosowane do standardów dostępności, a toalety przejdą modernizację. Nie zabraknie też oznaczeń fakturowych oraz tabliczek w alfabecie Braille’a, które ułatwią orientację osobom niewidomym i niedowidzącym. Zamontowane zostaną również balustrady i poręcze, co znacznie poprawi bezpieczeństwo i komfort korzystania z urzędu.

Na ten cel Gdynia otrzymała wsparcie finansowe z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w wysokości 365 385 zł. Całość inwestycji opiewa na kwotę ponad 3,5 miliona złotych.

Jak załatwić sprawy urzędowe podczas remontu w Gdyni? Ważne informacje dla mieszkańców

Prace remontowe wymuszają tymczasową reorganizację funkcjonowania Urzędu Miasta Gdyni. Od 10 lipca Sala Obsługi Mieszkańca będzie zamknięta, a przenoszenie stanowisk i kas rozpocznie się jeszcze tego samego dnia.

Mieszkańcy chcący załatwić sprawy związane z prawem jazdy, dowodami osobistymi czy ewidencją ludności będą mogli składać wnioski 10 i 11 lipca w Centrum Obsługi Mieszkańca mieszczącym się w Centrum Riviera. Gotowe dowody osobiste będą wydawane w pokoju nr 22 budynku głównego urzędu (obok Urzędu Stanu Cywilnego).

Od 14 lipca obsługa Wydziału Spraw Obywatelskich oraz dwa stanowiska kasowe przeniosą się do lokalu przy ul. 3 Maja 27/31 – dawnym budynku banku PKO na rogu ulic 10 Lutego i 3 Maja. Punkt ten będzie czynny codziennie w godzinach od 7:00 do 16:00.

Informacja oraz jedna kasa zostaną przeniesione do sali nr 27 w głównym budynku urzędu przy al. Marszałka Piłsudskiego. To tam także będzie można składać pisma kierowane do kancelarii urzędu.

Dodatkowo mieszkańcy mogą przekazywać dokumenty poprzez wrzutnie znajdujące się zarówno w budynku głównym urzędu, jak i przy ul. 10 Lutego 24. Specjalny punkt działać będzie również w Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości przy ul. 10 Lutego 24, gdzie dyżurować będzie pracownik Gdyńskiego Centrum Kontaktu gotowy pomóc w przekazaniu pism do kancelarii.

Według informacji z: Urząd Miasta Gdynia

Autor: krystian