Nowa strefa relaksu VR w ZSChiE wspiera uczniów w walce ze stresem i poprawia samopoczucie
W Zespole Szkół Chłodniczych i Elektronicznych w Gdyni powstała nowa strefa relaksu, która wykorzystuje technologie wirtualnej rzeczywistości. Uczniowie mogą teraz korzystać z innowacyjnych rozwiązań, które pomagają w radzeniu sobie ze stresem oraz poprawiają samopoczucie. Projekt, stworzony we współpracy z firmą Unicorn VR World, ma na celu wsparcie młodzieży w trudnych momentach.

Nowoczesne podejście do relaksu w szkole

W obliczu rosnącego stresu wśród młodzieży, Zespół Szkół Chłodniczych i Elektronicznych zdecydował się na wprowadzenie strefy relaksu opartej na wirtualnej rzeczywistości. Od 16 września uczniowie mają możliwość przeniesienia się w świat immersyjnych doświadczeń, które pomagają w odprężeniu i wyciszeniu. Wirtualne plaże, malownicze krajobrazy oraz kojąca muzyka to tylko niektóre z atrakcji, które czekają na młodzież w tej nowej przestrzeni. Szkoła, dbając o zdrowie psychiczne swoich uczniów, angażuje się w innowacyjne metody wsparcia, które zyskują na znaczeniu, zwłaszcza po trudnym okresie pandemii.

Wsparcie psychiczne poprzez technologię

Strefa relaksu VR została stworzona w odpowiedzi na potrzeby uczniów, którzy często zmagają się z emocjonalnym obciążeniem związanym z nauką i codziennymi wyzwaniami. Jak zauważa dyrektorka szkoły, Dorota Kotwicka, młodzi ludzie potrzebują narzędzi do samodzielnego wyciszenia się: "Pomyśleliśmy sobie, że w dobie kryzysu wśród młodzieży, szczególnie młodych ludzi dotyka bardzo dużo kryzysów psychicznych". Właśnie dlatego szkoła postanowiła wprowadzić nowoczesne rozwiązania, które mogą wspierać uczniów w trudnych chwilach.

Jak działa strefa relaksu VR?

Nowa przestrzeń w ZSChiE umożliwia uczniom wybór z różnych doświadczeń relaksacyjnych. Uczestnicy mogą odwiedzić jaskinię wyciszenia, w której będą mogli cieszyć się muzyką lub ciszą, a także skorzystać z magicznego pyłu, który pozwala na swobodną ekspresję ruchu w rytm muzyki. Plaża z ćwiczeniami oddechowymi daje możliwość głębokiego relaksu, a gra logiczna Cubism rozwija kreatywność i umiejętność rozwiązywania problemów. Uczniowie mogą korzystać z tych atrakcji na przerwach lub przed egzaminami, co pozwala im na chwilę wytchnienia w intensywnym dniu szkolnym.

Opinie uczniów na temat nowej strefy są pozytywne. Jak mówi Mateusz Baranowski, jeden z uczniów, "Strefa relaksacji w naszej szkole została wprowadzona szczególnie dla uczniów, którzy czują potrzebę odprężenia się". To innowacyjne podejście do zdrowia psychicznego w edukacji z pewnością przyniesie korzyści młodzieży, pomagając im radzić sobie z wyzwaniami codzienności.


Na podstawie: Urząd Miasta w Gdyni