Urząd Miasta: Z Gdyni do Södertälje. Nowy statek Lakeway Link
Wiosenna niespodzianka na fali: Gdynia i Södertälje łączy nowa linia żeglugowa. Przygotujcie się na przełom w podróżowaniu i transporcie między Polską a Szwecją!
  • Nowa trasa żeglugowa łącząca Gdynię z Södertälje.
  • Statek M/S Lakeway Express jako nowy gracz na Bałtyku.
  • Planowane rozszerzenie usług i wpływ na redukcję śladu węglowego.

Świeżo zakupiony przez szwedzką firmę żeglugową Lakeway Link, statek Miramar Express, teraz znany jako M/S Lakeway Express, wnosi powiew świeżości na wody Bałtyku. Od kwietnia bieżącego roku, mieszkańcy Gdyni i okolic będą mieli możliwość skorzystania z nowo uruchomionej trasy żeglugowej do Södertälje. Trzy razy w tygodniu statek będzie przemierzał tę trasę, oferując nie tylko podróżnym, ale i przedsiębiorstwom nowe możliwości w zakresie transportu.

Wizja połączenia polskich i szwedzkich portów została ogłoszona w ubiegłym roku, kiedy to dwie nordyckie firmy logistyczno-transportowe, Wallenius i Greencarrier, zadeklarowały chęć współpracy. Ambicją Lakeway Link jest nie tylko zapewnienie nowej opcji przewozowej między Polską a Szwecją, ale także dalsze rozszerzenie działalności. Jeszcze przed 2026 rokiem, po przebudowie śluz w Södertälje, spółka planuje dodatkowo uruchomić kursy do portu w Västerås.

- Jestem niezmiernie szczęśliwy, mogąc ogłosić, że nasza oczekiwana usługa między Polską a Szwecją jest teraz uruchamiana zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Z dużymi ambicjami wprowadzamy tę nową usługę na rynek, umożliwiając nie tylko efektywny transport, ale także redukując wpływ na środowisko poprzez wykorzystanie dróg wodnych - mówi Fredrik Hermansson, dyrektor generalny Lakeway Link.

Statek M/S Lakeway Express, pierwotnie służący na trasie między Algeciraz a Tanger Med, zostanie wykorzystany do zmniejszenia obciążenia dróg i kolei, oferując alternatywę w postaci transportu RoRo. To nie tylko krok ku wygodniejszemu i bardziej zrównoważonemu przewozowi towarów, ale także realna szansa na zmniejszenie śladu węglowego. Jednostka ma 153,38 metra długości, tonaż brutto wynoszący 10 471 MT i ładowność 1624 metrów liniowych, co pozwala na transport około 110 naczep. Dzięki temu innowacyjne rozwiązanie w zakresie logistyki staje się realne dla szerokiego grona odbiorców.

Nowość na linii Gdynia-Södertälje to nie tylko nowe możliwości dla przemysłu transportowego, ale przede wszystkim szansa na to, aby zrobić kolejny krok w kierunku bardziej zrównoważonego rozwoju. Jest to dowód na to, że przez odpowiedzialne działania i inwestycje można znacząco przyczynić się do ochrony naszej planety.


Opierając się na: Urząd Miasta