Fotowoltaika dla firm – dlaczego sieci sklepów spożywczych coraz częściej inwestują w fotowoltaikę?

Ostatnio Polskę obiegła informacja, że jedna z popularnych sieci sklepów spożywczych zdecydowała się skorzystać z instalacji fotowoltaicznych dla firmy na szeroką skalę, co skutkuje doposażeniem aż 300 punktów sprzedaży na terenie całego kraju. Czy opłacalność fotowoltaiki będzie tym samym jeszcze bardziej zauważalna? Dlaczego panele słoneczne w firmie, która jest filią sieci sklepów spożywczych mogą przyczynić się do spadku rachunku za prąd?

Fotowoltaika dla firm – sklepy zyskają najwięcej

Dotacje na fotowoltaikę dla firm (patrz instalacje fotowoltaiczne dla firm z Brewa.pl) pozyskać mogą nie tylko przedsiębiorcy prowadzący małe, prywatne sklepiki na parterach swoich domów, ale również właściciele dużych sieci. Jedna z wiodących marek nie tylko doposaży w fotowoltaikę 300 swoich punktów w 2022 roku, ale również stworzy 200 specjalnie skonstruowanych elektrowni słonecznych. Czy to będzie pierwszy krok do wyścigu między supermarketami o czerpanie jak największych zysków z odnawialnych źródeł energii? Będzie można to ocenić po jakimś czasie.

Instalacje fotowoltaiczne dla budynków będących siedzibami sieci supermarketów montuje się najczęściej na dachach, co z uwagi na ich wielki format jest jak najbardziej zrozumiałe. Praktyczniej już się nie da. Budowanie wielu instalacji w wielu lokalizacjach w porównaniu do rozbudowanych farm fotowoltaicznych wychodzi znacznie taniej. Przypominamy, że dotychczasowa największa farma fotowoltaiczna w Polsce znajduje się w Brudzewie.

Fotowoltaika dla firm – dokładne badanie kompatybilności i bezpieczeństwa

Instalowanie fotowoltaiki dla firmy pełniącej rolę sklepu wielkopowierzchniowego przeprowadzane jest w kilku etapach. Dzięki wdrażaniu programu małymi krokami zyskuje się pewność, że żaden aspekt nie został przeoczony. Rozwiązania fotowoltaiczne pojawiają się po to, by z odnawialnych źródeł energii można było korzystać jak najdłużej i z szacunkiem dla strony technicznej zaprojektowanej wcześniej przestrzeni. Instalowanie modułów fotowoltaicznych poprzedza zawsze audyt. Polega on zastosowaniu dronów oraz innych nowoczesnych urządzeń w celu szczegółowego przeprowadzenia badania miejsca, w którym umieszczone zostaną panele. Na tej podstawie określa się dobór właściwych dla instalacji elementów. Ekipa instalatorów dzięki przeprowadzonym badaniom ma ułatwione wszelkie późniejsze prace.

Fotowoltaika dla firm – w czym pomoże supermarketom?

Z pewnością wszystkie supermarkety, które interesuje kupowanie rozwiązań fotowoltaicznych, a także leasing fotowoltaiki dla firm, odczują wiele korzyści w postaci m. in.:

- obniżonych rachunków za energię

- wydajniejszej pracy urządzeń chłodniczych

- oszczędności ciepła, jeśli chodzi o system grzewczy

- usprawnionych działań w transporcie i magazynowaniu towarów

Jesteśmy świadkami coraz większej ekspansji fotowoltaicznych rozwiązań w kwestii zasilania obiektów pożytku publicznego. To już nie tylko spory dodatek energetyczny do ogrzewania domu lub małej firmy. Możemy być pewni, że w kolejnych latach farm fotowoltaicznych na terenie Polski powstawać będzie jeszcze więcej, niż do tej pory.