Jednym z podstawowych elementów marketingu internetowego firmy jest oczywiście pozycjonowanie. W zasadzie nikt już nie wątpi w konieczność podejmowania działań z tym związanych. Jednak nie wszyscy jeszcze mają świadomość, że tanie pozycjonowanie stron może się okazać równie niekorzystne dla budowania pozytywnego wizerunku firmy w internecie, co też jego brak. 

Czy pozycjonowanie tanio jest efektywne?

Trudno się dziwić, że wielu właścicieli firm szuka oszczędności. Nie ma w tym nic złego, o ile mniejsze nakłady finansowe nie powodują rażącego obniżenia jakości np. wykonywanych usług. W przypadku pozycjonowania kryterium ceny okazuje się tak naprawdę wyjątkowo zwodnicze. Owszem, dość łatwo można znaleźć ofertę taniego pozycjonowania, ale trzeba mieć świadomość, z czym to się wiąże. To nie tylko kwestia braku efektów, ale również (a wręcz przede wszystkim) szkodliwości dla danej strony. Bywa i tak, że pozycjonerom z najniższej półki cenowej udaje się osiągnąć w miarę szybko topowe pozycje dla określonych słów kluczowych. Jednak nigdy nie będzie to wynikiem bezpiecznych działań, co ma swoje konsekwencje – bardzo przykre dla strony firmowej czy sklepu internetowego. 

Lepiej nie popełniać błędu wielu firm, które po aktualizacji algorytmu Google nagle tracą podstawowe źródło pozyskiwania klientów i element konieczny w budowaniu pozytywnego wizerunku. Chodzi oczywiście o stronę internetową bądź sklep online. Gwałtowny spadek pozycji związany z nałożeniem filtra to w sumie pół biedy. Gorzej, że niektóre strony całkowicie zostają wyrzucone z indeksu Google poprzez bana od Google.

Walka o ponowne pojawienie się w wynikach wyszukiwania jest wyjątkowa długa i trudna w realizacji. Co więcej, wiąże się też ze zmianą nazwy domeny. Chyba nie trzeba dodawać, z jakimi kosztami należy się wtedy liczyć. Pieniądze to jedno, ale przecież równie ważny jest wizerunek – mocno nadszarpnięty w takiej sytuacji. 

Tanie pozycjonowanie stron internetowych to droga donikąd!

Każdy właściciel firmy powinien mieć świadomość, że godzina pracy profesjonalnego specjalisty od pozycjonowania nie może kosztować mniej niż 100, a nawet 200 zł. W ciągu miesiąca co najmniej kilka godzin trzeba poświęcić na odpowiednie działania. Nie da się inaczej, jeżeli ma być bezpiecznie. Polityka Google jest bardzo prosta – spamowanie oraz nieetyczne metody prędzej czy później skutkują karami nałożonymi na tak pozyconowany serwis. 

Zakres pracy pozycjonera jest szerszy niż wydaje się to osobom niewtajemniczonym.

Nie obejdzie się bez wykonania audytu SEO, czyli dokładnej analizy strony pod kątem robotów wyszukiwarek. To tak jak z zepsutym samochodem – zawsze konieczny jest przegląd przed przystąpieniem do naprawy. W przypadku strony firmowej czy sklepu internetowego należy zatem przyjrzeć się strukturze i technologii, sprawdzić kod, ale również linki SEO przychodzące do strony. Bardzo ważna jest też treść i to zarówno jej jakość, jak i poziom nasycenia. 

Audyt przygotowuje do optymalizacji strony, która może zająć kilka albo kilkadziesiąt godzin. Wiele zależy od wielkości strony, ale także jej tematyki, a przede wszystkim ilości zadań koniecznych do wykonania. Czasami niezbędne okazują się poważne zmiany w kodzie źródłowym, niekiedy poprawy wymaga szybkość ładowania albo widoczność na różnego rodzaju urządzeniach i monitorach. Google zwraca coraz większą uwagę do treści i dlatego należy systematycznie pisać dobrej jakości teksty SEO. 

Bardzo ważny jest oczywiście link building. Tanie pozycjonowanie stron oznacza automatyczne pozyskiwanie linków i to często z podejrzanych stron o wątpliwej jakości. Jednak znaczenie mają tak naprawdę linki wartościowe pozyskiwane ręcznie z portali tematycznych, blogów, stron lokalnych czy też z zaplecza SEO. Co więcej, istotne także, w jaki sposób się linkuje – bezpieczne linkowanie jest prowadzone z umiarem dostosowanym do konkurencji i z odpowiednim zróżnicowaniem anchor text.

Do zadań specjalisty SEO należy ponadto szukanie optymalnych słów kluczowych, idealnych do pozycjonowania konkretnej strony – najczęściej są to frazy wielowyrazowe z tzw. długiego ogona. Niezbędny jest ich stały monitoring oraz analizowanie efektywności podjętych działań.

Skuteczne pozycjonowanie a tanie pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie jest procesem, który wymaga czasu. Na efekty trzeba natomiast mocno zapracować i trudno je osiągnąć bez odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia. Wiąże się to niestety z określonymi kosztami. Na pewno nie warto jednak ryzykować karami ze strony Google i dlatego pozycjonowanie należy powierzyć specjaliście. Tutaj zobaczysz ofertę na usługi SEO w Projekt Marketing.

Źródło: https://pracabezszefa.pl/tanie-pozycjonowanie-stron