Wybór właściwego i najlepszego operatora telekomunikacyjnego wcale nie jest prostą sprawą. Od czego należy zacząć, aby być zadowolonym z wybranej przez nas oferty? Z pewnością najważniejsza jest kwestia naszych priorytetów. Jeśli wybieramy, który operator telekomunikacyjny będzie zajmował się obsługą telefonii w naszej firmie, koniecznie musimy wybrać go bardzo rzetelnie.

Wybór operatora – od czego zacząć?

Co powinniśmy brać pod uwagę w trakcie wybierania operatora naszej firmowej telefonii?

Wszystko zależy od tego jaki operator telefoniczny jest nam najbardziej potrzebny, Czy chcemy korzystać z telefonu stacjonarnego, komórkowego czy internetowego.

Telefon stacjonarny to najpopularniejsze nieco już staroświeckie rozwiązanie. Niestety jest to już także rozwiązanie dość ograniczające nas w świecie powszechnej mobilności. Jak wiadomo z telefonu stacjonarnego skorzystamy jedynie w biurze, a oferty telefonii stacjonarnej są dość sztywne i w głównej mierze pochodzą od monopolistów od lat działających na polskim rynku.

Z kolei telefonia komórkowa to rozwiązanie praktycznie całkowicie mobilne. Jak powszechnie wiadomo, operatorzy telekomunikacyjni zajmujący się oferowaniem usług telefonii komórkowej starają się robić wiele, abyśmy używając telefonów komórkowych byli jak najbardziej mobilni. Jednak jest kilka słów przeciw telefonii komórkowej. Po pierwsze zasięg. Wszystko oczywiście zależy od konkretnego operatora, ale wielu klientów mniejszych sieci skarży się na fakt, że na prowincji, poza obrębem dużych miast, zasięg sieci komórkowej znika i nic nie da się z tym zrobić. Można naturalnie „ratować się” transferem danych, ale tu też mogą być problemy. Wszystko zależy od tego jak dany operator telekomunikacyjny taryfikuje transfer danych. Jak wiadomo, jeśli ktoś testował już kilka sieci komórkowych, przez te różnice w taryfowaniu część klientów zauważa zjawisko określane „jako szybsze zużywanie się pakietu danych” przypisanego do danego planu taryfowego. Kolejną kwestią jest sprawa kupna telefony komórkowego wraz abonamentem. Niestety, część sieci tak manipuluje cenami samych telefonów, aby klienci uważali je za naprawdę atrakcyjne. Często jednak okazuje się, że kupno telefonu w innym miejscu jest o wiele bardziej opłacane. Niestety niewielu z nas nawet próbuje rozeznać się w cenach telefonów poza salonami operatorów telefonii komórkowej.

Voip to najnowocześniejsze rozwiązanie

Rzeczywistość podsuwa nam jednak zupełnie nowe rozwiązania, takie jak technologia VoIP. Voip to nowoczesne rozwiązanie inaczej nazywane telefonią internetową. Dzięki Internetowi możemy korzystać z połączeń telefonicznych w każdym miejscu na świecie, kiedy tylko chcemy. Jednocześnie całkowitą mobilność VoIP podbija jeszcze jedna kwestia. Korzystanie z Voip jest praktycznie darmowe. Operatorzy sieci Voip nie zmuszają klientów do podpisywania umów na abonament. Płaci się jedynie niewielkie kwoty za usługi dodatkowe oferowane przez technologię Voip. Chodzi między innymi za usługę wiadomości głosowych. Jednocześnie warto wiedzieć, że zakładając konto na stronie operatora Voip mamy pełen wgląd w nasze połączenia oraz wydatki. Dodatkowo można kupić specjalną bramkę Voip, która pozwoli nam na korzystanie z Voip na telefonie komórkowym, a nie tylko na tablecie czy komputerze. VoIP jest doskonałym rozwiązaniem dla firm i przedsiębiorstw, które chcą znacznie ograniczyć swoje wydatki związane z obsługą firmowej sieci telefonicznej.