Marketing szeptany – pojęcie to pochodzi z języka angielskiego, czyli tak zwany whisper marketing. Jego forma to coś w rodzaju przekazu ustnego. Tu on jest jeszcze do tego z pozoru spontaniczny. Nie stosowany jest tu marketing drogą komunikacji elektronicznej, a w sposób zupełnie inny, bezpośredni, internet tu nie pełni znaczącej roli. Ważna jest komunikacja pomiędzy ludźmi. Klienci między sobą dyskutują. Liczne newsy w tym temacie można odnaleźć na http://arenalegionowo.pl/.

Buzz marketing – następuje tu proces w rodzaju szeptu po między ludźmi o danym produkcie, o akcji promocyjnej, i wszystko co związane z tym procesem. Jeszcze bardziej daje na sile marketing szeptany, gdy klienci już zaopatrzyli się w dany produkt, używają go w życiu codziennym, i następuje tu relacja po między ludźmi, którzy mówią sobie o tym, jak dany produkt używają i jak bardzo jest on przydatny, chyba, że może to być bubel, jaki został wprowadzony na rynek, i działa nie korzystnie na klienta. Wówczas firma jest stratna. Jednak bardzo ważny jest pozytywny wydźwięk marketingu szeptanego. I tu też widzimy formę marketingu wirusowego. Dzięki temu szum zawirusuje pomiędzy grupa określonych odbiorców, i spowoduje szum po między ludźmi, który umożliwi sprzedaż danego produktu.

Wspomniany już marketing wirusowy działa korzystając z technologii, z najnowszych urządzeń oraz powoduje zawirusowanie wśród internautów, które ma korzystny wpływ na sprzedaż produktów, oraz na korzystanie z usług prze klientów.

Marketing szeptany ma swoje zastosowanie w branży zazwyczaj poprzez pracowników, którzy reklamują swoim klientom linie, albo nowość produktu, który jest obecnie trendem na rynku i poprzez to klienci zaciekawieni efektem, i korzyściami z danego produktu, również zakupują go. Widzimy też grupy ludzi, którzy testują dany produkt, próbkę artykułu, testerów, wolontariuszy.

I jak zawsze w marketingu są analizy, badania, jakie mają na celu pozyskiwanie nowej wiedzy, odświeżenie starych produktów, nadawanie im nowego wydźwięku. W analizie widzimy elementy społeczne, takie między innymi jak luksus, dobrobyt, unikalność produktu, zauważalność, czyli tak zwane wyróżnianie na rynku. Widzimy elementy funkcjonalne, które składają się na: rodzaj oferowanego produktu, wiek marki na rynku, znajomość marki oraz złożoność.

Kolejnym elementem są emocje, które dotyczą ekscytacji klientów, satysfakcję konsumentów oraz ich inicjatywę. I występuje tu też czynnik hybrydowy, mający na celu wyłoni zagrożenie dla firmy, które może wystąpić przypuszczalnie poprzez działanie marketingu szeptanego.

Tak więc widzimy cały marketing i jego gałąź jaką jest marketing szeptany, który ma wpływ na konsumentów, na grupę społeczną, która bierze udział w reklamie nie uświadamiając sobie tego. Klienci sami wpływają na sprzedaż produktu, i tu firma, nie ma żadnego wpływu, jak również nie ponosi kosztów reklamy, gdyż klienci sami wykonują całą prace za firmie, i robią jej reklamę pomiędzy sobą, oddziałując wzajemnie na siebie. Firma przechodzi cały proces aż do liczenia zysków, jakie wynikają z marketingu szeptanego.

Marketing szeptany