Kierowanie zespołem nigdy nigdy nie jest proste. Nawet jeżeli lubisz swoją prace, nawet jeżeli zespół jest zgrany, nawet jeżeli na wylot znasz branżę – przywództwo nie jest proste. Nawet jeżeli wydaje Ci się, że wszystko już wiesz i potrafisz, na szkoleniu z przywództwa okazuje się, że możesz nauczyć się technik, które jeszcze bardziej usprawnią działania i przyczynią się do lepszych wyników osiąganych przez zespół, czyli przez firmę. Czy warto? Oczywiście, że tak, tym bardziej, że wszystko to, czego nauczymy się podczas szkolenia z przywództwa można wykorzystać również w życiu codziennym.

Buduj relacje

Czym jest szkolenie z przywództwa? Przede wszystkim na szkoleniu dowiesz się, w jaki sposób poprawnie budować relacje z innymi ludźmi. Bardzo często to właśnie w tym miejscu jest największy problem. Jakieś zadania zespołu nie idą do przodu tak jak powinny, okazuje się, że są opóźnienia, że zespół nie do końca jest w stanie poradzić sobie ze wszystkimi wyzwaniami. Czasem pojawia się duży stres, obawa przed menedżerem. To wszystko nie pomaga. Dlatego rozsądna osoba, która chce kierować zespołem, powinna nauczyć się być dobrym przywódca, powinna wiedzieć, jak wspierać zespół, jak go angażować, a przede wszystkim jak budować relacje z pracownikami – szkolenie z zakresu przywództwa właśnie to oferuje.

Dla kogo szkolenie z przywództwa?

Szkolenie z przywództwa jest potrzebne ludziom na wielu stanowiskach. Pomaga nie tylko w pracy, ale również w życiu osobistym, zwłaszcza kiedy trzeba załatwić ważne sprawy, często z osobami trudnymi. Dla kogo szkolenie z przywództwa jest dobrym rozwiązaniem?

  • Dla właścicieli firm, którzy chcą jak najlepiej zarządzać swoją firmą.
  • Dla członków zarządów firm, którzy chcą jak najlepiej spełniać swoje zadania.
  • Dla menagerów, w celu usprawnienia funkcjonowania komórek organizacyjnych.
  • Dla menagerów, którzy stoją na czele zespołów pracowniczych, dla wydobycia jak największego potencjału.

Szkolenie z przywództwa i jego istota

Lider – fałszywe przekonania

Bardzo często źle pojmujemy pojęcie lidera w zespole. Osoby, które zostają obsadzane na stanowiska, którym podlegają pracownicy, często mają poczucie władzy. I niestety to jest ich największym problemem, który często prowadzi do dużych problemów. Komunikacja w zespole jest najważniejsza. Jeżeli osoby w zespole boją się menedżera, nie wiedzą, w jaki sposób z nim rozmawiać bo jest niedostępny, wszystko zaczyna się walić i tworzy się mur pomiędzy grupą a liderem tak duży, że czasem nie jest możliwy do przeskoczenia. Dlatego, na szkoleniach z przywództwa najwięcej czasu poświęca się temu, jak budować relacje. Nowoczesny lider to nie osoba, która potrafi zarządzać i rozkazywać, ale osoba, która potrafi rozdzielić zadania, wysłuchać wątpliwości, nadać tor zdarzeniom. To osoba charyzmatyczna, która ma wizję, pomysły, świeże spojrzenie, która potrafi rozmawiać z pracownikami, sprawdzać postępy prac, pomagać w trakcie ich wykonywania. To w końcu osoba, z którą pracownicy chcą się identyfikować. Lider to też osoba, która chce mieć realny wpływ na to, co dzieje się w firmie. Nie może zatem tylko wydawać poleceń, ale musi brać czynny udział w działaniach.

Komunikacja w zespole polega przede wszystkim na komunikowaniu celów. Aby to robić należy przede wszystkim samemu sobie jasno je określić, wierzyć w ich realizację i mieć plan na to, jak to zrobić. Komunikowanie tych celów, realnych, które są możliwe do pełnienia, nawet gdyby kosztowały zespół dużo wysiłku. Jeżeli tak będzie, zespół będzie identyfikował się z tymi celami. Nie z liderem, ale z tym, co przedstawia i do czego dąży.

Czy warto znaleźć dla siebie szkolenie z przywództwa? Oczywiście! Szkolenie może bardzo zmienić twoje postrzeganie bycia liderem w zespole. Zobaczysz, jak wiele zależy od Twojej indywidualnej postawy, jak bardzo możesz zachęcić innych do tego, aby zobaczyli te same cele co ty i do nich dążyli.