VoIP to technologia która umożliwia wykonywanie połączeń internetowych. Centrala VoIP, kojarzy się zatem często ze starymi centralami telefonicznymi, do których obsługi potrzebni są wykwalifikowani pracownicy i która naprawdę sporo kosztuje. W minionych latach na centralę mogły sobie pozwolić wyłącznie największe firmy i instytucje. Centra VoIP dziś jest na zupełnie innym poziomie…

Standardowe centrale telefoniczne zostały zastępowane centralami innowacyjnymi. Wszystko dzięki rozpowszechnieniu się Internetu. Dziś Centrala VoIP jest wyposażeniem niemal każdej większej firmy, instytucji i placówki, a także firm znacznie mniejszych. Co gwarantuje centrala VoIP? Przede wszystkim obniżenie kosztów za rozmowy telefoniczne, zwłaszcza zagraniczne, a także uproszczenie wszystkich działań firmie. Lepszy jest również kontakt, zarówno z klientami i kontrahentami, jak i wewnątrz firmy – pomiędzy pracownikami. Dzięki temu, firma lepiej funkcjonuje – jest otwarta na klientów, a jednocześnie prężniej przebiega współpraca wewnętrzna.

Centrale VoIP wspierają dziś przede wszystkim przedsiębiorców, ale świetnie sprawdzają się również u prywatnych osób, które chciałyby mieć kilka telefonów w swoim domu, w kilku pomieszczeniach. Obecnie Centrala VoIP, a dokładniej telefonia internetowa, stanowi najkorzystniejsze rozwiązanie telekomunikacyjne. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że do przekazywania informacji i głosu wykorzystuje się powszechny już dziś Internet. Dzięki temu jest to rozwiązanie tanie. Po drugie, ważna jest mobilność. Dzwonić można z dowolnego miejsca. Nie jest ważne, czy jest się na wakacjach za granicą, czy na wyjeździe służbowym, potrzebny jest wyłącznie dostęp do Internetu, aby wykonywać połączenia. Po trzecie, każdy może wybrać sobie numer z dowolnej numeracji w Polsce, może to być numer bardzo prosty, który z łatwością zapamięta klient. Ma to wpływ na dobrą reklamę i marketing, pozytywnie wpływa na reputacje firmy. Wystarczy przypisanie jednego numeru, nawet do firmy, w której jest kilkanaście stanowisk. Z numeru tego można również dzwonić z każdego miejsca – nie jest przypisany do konkretnego miejsca.

Centrala VoIP – szereg przydatnych usług

Centrala VoIP używana dzisiaj w firmach, udostępnia bardzo dużą liczbę różnorodnych opcji konfiguracyjnych. To powoduje, ze firma może działać sprawniej, a jej właściciel płaci wyłącznie za te usługi, z których chce korzystać. Łatwy w obsłudze panel administracyjny sprawia, że każdy upoważniony klient po zalogowaniu może z łatwością zmienić przypisane do numeru usługi. Na co mogą liczyć przedsiębiorcy? Wachlarz usług jest duży. Wykorzystując telefonię internetową i współpracując z dobrym dostawcą, można cieszyć się z możliwości:

Nagrywania rozmów – usługi bardzo przydatnej, zwłaszcza kiedy przez telefon uzgadniane są ważne kwestie, szczegóły umów.

Kolejkowanie połączeń – dzięki tej usłudze nie traci się klientów. W klasycznym rozwiązaniu, bez centrali telefonicznej, kiedy linia jest zajęta klient zostaje rozlączony lub sam się rozłącza. Mają centrale VoIP, można skorzystać z kolejkowania – klient słyszy muzykę oraz powiadomienie o zajmowanym miejscu w kolejce lub o czasie, po którym nastąpi połączenie z konsultantem, parowkiem firmy, panią w rejestracji w przychodni etc.

Telekonferencje – idealne rozwiązanie dla firm, które często kontaktują się klientami lub innymi oddziałami firmy. Do wideokonferencji potrzebne jest stabilne łącze, tak, aby zarówno dźwięk jak i obraz mogły być odpowiednio przesyłane.

Oprócz tych wszystkich udogodnień, możliwe jest również korzystanie z numerów krajowych i zagranicznych, numerów wewnętrznych, przekazywania połączeń i poczty głosowej, wirtualnego Fax-u, dialera telefonicznego i wielu innych udogodnień. Ważne jest to, że można łączyć je w dowolne pakiety.

Centrala VoIP – co to jest?