Słuchawki do telemarketingu to urządzenia profesjonalne, które pozwalają na codzienna pracę konsultantom i handlowcom rozmaitych firm. Sprawdzają się zarówno w biurach obsługi klienta, firmach usługowych, jak też typowych przedsiębiorstwach typu call center, w których pracownicy nastawieni są na efektywną sprzedaż. Czym takie słuchawki profesjonalne różnią się od takich, których używamy na co dzień – np. do słuchania muzyki?

Słuchawki do telemarketingu, czyli rzecz dla profesjonalistów

Nie bez powodu ten typu słuchawek, określany jest jako „profesjonalne słuchawki” – są bowiem tworzone pod kątem osób, zajmujących się obsługą klientów i spędzających przy telefonie wiele godzin. Słuchawki do telemarketingu muszą więc posiadać kilka charakterystycznych cech, dzięki którym ich używanie w pracy będzie przynosiło pracownikom określone efekty – przede wszystkim komfort i wysoką efektywność pracy.

Najważniejszą kwestią, o jaką dbają producenci jest to, by słuchawki do call center posiadały solidną konstrukcję. Najczęściej wybierane są słuchawki nauszne, które z jednej strony dają komfort pracy przez wiele godzin (douszne mogłyby powodować dyskomfort i ból ucha), a z drugiej nie zsuwają się z głowy podczas rozmowy. Warto również wspomnieć o tym, że sporą popularnością cieszą się też słuchawki do telemarketingu jednouszne, jak np. tutaj: https://www.axtelheadsets.com/pl/sluchawki-z-mikrofonem/profesjonalne-sluchawki-call-center, które doskonale sprawdzą się w przypadku biur, gdzie poziom generowanego hałasu nie jest duży, a pracownik powinien mieć stały kontakt z innymi pracownikami. Jeżeli chodzi o wykonanie samej konstrukcji – powinna być ona stworzona z materiałów wzmacnianych, dzięki czemu słuchawki call center odznaczać się będą ponadprzeciętną odpornością.

Profesjonalne a zwykłe – dzieli je jakość dźwięku

Podstawowym zadaniem pracownika call center jest prawidłowa obsługa klienta, a ta możliwa jest tylko w przypadku odpowiedniej, komfortowej dla obu stron komunikacji. Tę można uzyskać jedynie dzięki wysokiej jakości dźwięku – zarówno tego słyszanego przez pracownika, jak i klienta. Istotne jest tutaj wygenerowanie przez producenta jakości dźwięku HD – to właśnie różni profesjonalne słuchawki do telefonu od tych zwykłych, które mogą mieć całkowicie odmienne parametry (również jeżeli mówimy o urządzeniach do słuchania muzyki). Dźwięk HD sprawia, że pracownik doskonale słyszy klienta, a odpowiedni poziom redukcji szumu powoduje, że stłumione zostają hałasy z zewnątrz, co jest niezwykle korzystne dla konsultanta i pozwala mu w pełni skupić się na rozmowie.

Słuchawki do telemarketingu i ich specyfikacja

Oczywiście w tym miejscu warto powiedzieć również o mikrofonie, bo jest on niezwykle istotną częścią słuchawek do call center czy Skype for business. Tutaj również należy wybrać rozwiązanie, zapewniające odpowiedni poziom redukcji szumów, dzięki czemu do klienta docierać będzie tylko głos pracownika, a nie hałasy dobiegające z biura.

Jakie słuchawki do telefonu z mikrofonem wybrać?

Oczywiście modeli słuchawek, które okażą się przydatne w pracy jest bardzo wiele – bardzo cenione są np. produkty marki Axtel, zarówno jedno-, jak i dwuuszne. Wybierając słuchawki do telefonu stacjonarnego, komórkowego czy komputera pamiętaj, by posiadały one odpowiednie złącze, dzięki któremu okażą się sprzętem uniwersalnym, współpracującym z różnego rodzaju urządzeniami. Jeżeli masz taką potrzebę, postaw też na słuchawki bezprzewodowe call center, które będą szczególnie wartościowym rozwiązaniem dla pracowników, często poruszających się po biurze.

Jak to wygląda cenowo? Bardzo różnorodnie – słuchawki do telemarketingu to wydatek rzędu kilkuset złotych. Dzięki takiemu zakupowi wiesz, że stawiasz na to co najlepsze i masz pewność tego, że produkt będzie funkcjonalny przez wiele godzin rozmów.