Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Gdynia

Bramy automatyczne garażowe potrafią być dużym udogodnieniem naszego życia codziennego. Pozwalają nam na oszczędność czasu oraz zapewniają komfort wynikający z braku potrzeby ich ręcznego zamykania. Zanim jednak zapadnie decyzja o montażu tego typu bramy, należy poznać kilka faktów, zasad i ciekawostek związanych z tym tematem.

Brama automatyczna garażowa – najlepszy moment na jej montaż

Jako, że podczas trwania budowy, garaż często jest najbliżej znajdującym się miejscem składowania materiałów budowlanych, bramę garażową wstawia się kiedy położone są już tynki zewnętrzne. Należy jednak pamiętać, że wszelkie prace wokół domu i bramy mogą spowodować uszkodzenia, dlatego z montażem elektronicznego mechanizmu warto poczekać do momentu kiedy dom jest całkowicie wykończony. Nie powinno się zwlekać z odklejeniem folii ochronnej. Po pewnym czasie może się ona przytwierdzić na stałe.

montaż, usterki i dodatkowe usprawnienia bram automatycznych

Istnieje wiele metod sterowania bramą. Może do tego służyć klawiatura numeryczna na zewnątrz. W takiej sytuacji, wewnątrz warto zamontować przycisk otwierający bramę.

W niektórych przypadkach, przydatny może okazać się napęd przerywający zamykanie. Kiedy nie posiadamy dodatkowego wejścia do garażu obowiązkowe jest posiadanie opcji otwierania awaryjnego - na wypadek usterek lub braku prądu.

Przyczyny usterek bram automatycznych garażowych

Nie można nie wspomnieć na początek o tym, jak ważne jest utrzymywanie czystości otoczenia bramy garażowej. Bardzo istotne jest aby w miejscu opadu bramy nie znajdowały się kamienie. Należy dbać o swój podjazd, aby nie znajdowała się tam duża ilość grubego piachu czy jakichkolwiek innych przeszkód oraz zanieczyszczeń, mogących zaburzyć pracę bramy automatycznej.

Aby pozbyć się wszelkiego brudu gromadzącego się na prowadnicach automatyzmu, należy użyć suchej ścierki lub jakiejś miękkiej szczotki. Podobnych narzędzi wypada użyć do wyczyszczenia uszczelek. Jeżeli natomiast chodzi o mycie płaszcza bramy, najlepiej użyć do tego roztworu złożonego z niezbyt mocnego środka czyszczącego i wody. Jeśli zależy nam aby brama zachowała swój estetyczny wygląd i trwały kolor, jest to doskonałe rozwiązanie.

Nie można zapominać o regularnym serwisie. Polega on głównie na smarowaniu sprężyn i zawiasów preparatem polecanym przez producenta bramy. Dzięki temu unikniemy nie tylko skrzypienia, ale też nadamy bramie właściwości antykorozyjne.

Jeżeli podczas pracy bramy zauważymy jej szarpanie, warto sprawdzić prowadnice, rolki linki oraz skrzydło. Nieprawidłowości występujące w tych elementach mogą powodować szarpaną, nierówna i ogólnie złą pracę bramy.

Aby to sprawdzić, wystarczy podnieść bramę ręcznie po uprzednim jej odblokowaniu. Jeśli owe usterki zostaną przez nas potwierdzone, warto zadzwonić po serwisantów producenta bram automatycznych w Warszawie, który był odpowiedzialny za montaż bramy. Prace przy tego typu urządzeniu wymagają fachowej wiedzy, aby wszelkie elementy zostały należycie wyregulowane, bądź bezpiecznie wymienione.

Przydatne usprawnienia bram automatycznych

Z pewnością jednym z najpopularniejszych udogodnień do bramy automatycznej jest pilot. Jego zasięg może oscylować w granicach od pięćdziesięciu do dwustu metrów. Zasięg ten można zwiększyć decydując się na montaż specjalnej anteny.

Warto liczyć się z tym, że kupując bramę automatyczną w Warszawie, http://www.bramet.com/bramy-garazowe/ możemy liczyć na duży ich wybór. Natomiast jak wszędzie, niektóre elementy należy nabyć osobno. Są nimi wszelkie przeszklenia, lampy wyposażone w czujnik ruchu, napędy, mechanizmy awaryjnego otwierania oraz klamki i zamki. Chcąc otrzymać bramę w kolorze zupełnie innym niż oferuje dana firma, koszty takiej usługi również mogą wzrosnąć.

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.