Nie ma znaczenia czy prowadzimy food-truck, blog o podróżach, albo hotel w Białce. Chcemy żeby oferowane przez nas treści zobaczyło jak najwięcej odbiorców. W skutek czego swój wzrok coraz częściej staramy się kierować ku portalowi Facebook - widząc nie kryjąc przy tym nadziei na niedrogie (w zamyśle darmowe) wypromowanie naszej działalności. Nie mniej jednak portal Facebook ma związek z całym światem, a jak świetnie wiemy: światem rządzi pieniądz. Bez płatnych reklam wybicie fanpage może okazać się nie do zrobienia (jeśli nie chodzi nam o firmowy fanpage, gdzie wrzucać będziemy śmieszne kotki lub inne przyprawiające o śmiech zdjęcia). Istnieje jednak wyjście! Specjalnie dla Ciebie postaram się przytoczyć opcje, żeby przy odrobinie pracy wybić własny fanpage.

sposoby na promowanie postów na FB

01 - Treści, treści, treści

Jednym z podstawowych sposobów na to, aby promować post firmowy na Facebooku jest jak się domyślamy pisanie autorskiego tekstu, jednakże nie randomowego, tylko angażującego. Co to tak prawdę mówiąc angażujące wpisy na FB? Reasumując będą nimi te posty, które zawierają w sobie wartościowe wiadomości czy też te skłaniające do interakcji. Biorąc pod uwagę, że znamy się na swoim fachu - jesteśmy w stanie użyć Facebooka żeby podzielić się ze światem zdobytą wiedzą branżową. Opracujmy odpowiedni post, lub też nieco mniej popularną notatkę poradą branżową, a na sto procent znajdą się tacy którzy ją przeczytają i polecą dalej. Oczywiście, jeżeli licznik polubień naszego firmowego fanpage wskazuje na piękne i okrągłe zero, to żadnymi siłami – nie będziemy w stanie go pokazać światu bez innych czynności.

Rozważając powyższe kwestie, powinniśmy skupić się na zaalarmowaniu społeczności Zuckerberga, iż stworzyliśmy interesujący opis. Opcjonalnie możemy pójść za kierunkiem "płatne" (zdecydowanie prosta ścieżka...no ale jednak...płatnie) bądź darmowo (opcjonalnie dwiema drogami równocześnie :-)). Decydując się na tę opcję kosztową, świadczymy działania za pośrednictwem reklamowej kampanii, która mieści się w menadżerze reklam Facebook business, gdzie nasze cele marketingowe ustawiamy jako aktywność posta. W przypadku kiedy nie miałeś styczności z płatną reklamą na Facebooku, a Twoja firma powinna dokładnie dotrzeć do klientów/fanów – serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszą firmą.

Jednakże gdy postanowimy zostać przy bezpłatnej ścieżce promocyjną, winniśmy zwrócić uwagę na grupy dyskusyjne prowadzące swoją działalność na portalu FB. W tym miejscu zasada jest prosta – wykonamy treść, która zwróci uwagę danej grupy odbiorców – piszemy o tym na grupie dedykowanej. Jeśli zatem napisaliśmy ciekawy naszym zdaniem post (bądź interesujący artykuł na blog: jeżeli takim dysponujemy) o skrzypie polnym, to wtedy dodajmy to info na grupy poświęcone ziołom oraz ziołolecznictwu. Wiemy, że niektórym wyda się to dziwne, że osoby na Facebooku bardzo lubią zbierać się w grupy, bardzo zaskakujący jest fakt, iż najpopularniejsza grupa odnośnie ziołolecznictwa notuje...uwaga więcej niż 25 000 osób. Dość sporo, nie prawdaż? Możesz to sam zweryfikować.

Jakie następne kroki? Cierpliwie czekamy. Jeżeli nasze wpisy realnie będą unikalne, ciekawe, wówczas osoby je dobrze ocenią i zaczną śledzić nasz fanpage. Nie pomińmy faktu, że grupy na Facebooku dysponują swoimi zasadami i pozostają na pewien sposób hermetyczne. Napisz do nas nim zaczniesz działać. Pamiętaj również, iż nie tylko potrzebujecie czerpać, jednak również dawać to jest nie ograniczać się tylko do zamieszczania swojej reklamy, ale za jednym razem nieść wsparcie oraz komentować (profesjonalnie!) wypowiedzi innych.

 

02 - Udzielanie się w komentarzach

Będąc przy komentarzach. Zalecamy skorzystanie z nich w odniesieniu do promocji strony fanpage. To także nic trudnego. Komentujmy mądrze posty użytkowników fejsa na pozostałych fanpejdżach lub dyskusyjnych grupach. Niemniej jednak, jeśli udzielamy się w komentarzach wpisów pod fanpage konkurencji, to mimo naszej udzielonej pomocy, możemy zostać zbanowani przez administratora strony fanpage (konkurencja to jednak konkurencja). Po prawdzie, jeżeli będziemy starali się tworzyć wokół siebie otoczkę kogoś, kto się na czymś zna – zostanie to odebrane pozytywnie, a dalej nie sprawi nam już trudności zdobycie dodatkowych lajków.

 

03 - Udostępniaj, a pozostali też Cię udostępnią

Niezłą opcją jak promować fanpage jest regularne udostępnianie wpisów. Polecanie innym informacji użytkowników stało się najbardziej znaną opcją wpisów na FB. Jeżeli udostępnianie treści z firmowych fanpage niejako nie da dla nas nowych lajków, to udostępnienie przez inną osobę naszego profilu fanpage bądź konkretnego postu na FB jest idealną droga do dużej ilości polubień. Jak to osiągnąć? Odnośnie tego powinniśmy zastanowić się nad takim zjawiskiem jak wymiana barterowa. Napiszemy do innego administratora firmowego fanpage, który pośrednio związany jest z tym czym my się zajmujemy, a potem przekonajmy tą osobę aby udostępnił nasz tekst na własnej stronie fanpage.

Prawdę mówiąc my również powinniśmy coś zaoferować. Najbardziej proste jest share-share. Patrząc prawdzie w oczy, że to my ubiegamy się o pomoc - interpretujemy to w taki sposób, iż jesteśmy mniej ważni. Dlatego również wspomniana wymiana zdaje się być mało korzystna dla drugiej strony. Dlatego też jesteśmy zobligowani do tego, żeby go zachęcić do owocnej współpracy - na przykład jedyną w swoim rodzaju frapującą treścią artykułu. Jesteśmy w stanie go także zaangażować nieco bardziej materialnym sposobem ;-). Jakim sposobem? Nie ma na to ogólnikowej instrukcji. Na skutek czego, jeżeli fotografia to nasze drugie "ja" to zaproponujmy nasze foty, generujemy hand-made? Dajemy nasze prace. Oferujemy dom rekreacyjny niedaleko plaży nad morzem? Przedstawmy upust z ceny na wczasy. Jednakowoż początkiem nasza współpraca będzie materialna oraz platoniczna, ale nie dowiemy się? Jest możliwość, że przerodzi się w coś bardziej emocjonującego ;-).

Na Facebooku pojawia się także bardzo świeży typ odbiorców: tak zwanych influencerów. Influencerami są osobistości, które za określone wynagrodzenie rozpromują nas, między innymi zamieszczając post na własnym blogu czy fanpage. Kilka informacji na temat "influancerów" można się dowiedzieć z tego opracowania.

ilustracja jak wypromować post na facebooku

04 - Promowanie strony fanpage poza internetem!

Czy zastanawialiście się już jak w inny sposób wypromować stronę fanpage? Pewnie natkniecie się na wiele innych rad w sieci Internet. Jednakże na sam koniec podam Wam taki przepis, o którym często nie pamiętamy. Po prostu - promować firmowy fanpage w "realnym świecie". Dlatego też rozmawiajmy o jego wyglądzie na imprezie ze swoimi koleżankami (jednakże nie co imprezę, gdyż w końcu któregoś z naszych znajomych aniżeli przekonamy, iż nie zaszkodzi zajrzeć na Facebooka), prócz tego umieszczajmy w biurze obsługi klienta informację o tym coby odwiedzający naszą firmę kontrahenci bez problemu odszukali nas w Social Media. Zamieszczajmy powyższą informację również na np. firmowych wizytówkach, materiałach reklamowych i innych. Tak więc, istnieje tysiąc rozmaitych sposobów na to by odbiorcy poza siecią dostrzegli naszą działalność w Social Media. Od wrzucania sformułowania „polub nas” na serwetce, która jest dodawana do chamburgera aż po szyld promocyjny ze sloganem „gorąco zapraszamy na naszą stronę Fanapge”, wiszący w głównym holu naszego pensjonatu w Bukowinie Tatrzańskiej.

 

05 - Tagami grubo szyte

#TAGI nie odgrywają na FB zbyt znaczącej roli, jak dla Instagramu, co nie oznacza, iż możemy je zignorować. Skutkiem czego starajmy się nie zapominać o umieszczaniu #TAGÓW w naszych postach. W stu procentach nam to kompletnie nie zaburzy działań, a może znajdzie się urzytkownik, który po tagach szuka informacji i natrafi przez to właśnie na nasz fanpage na Facebooku.

 

Są to jedynie niektóre z rozwiązań, które pomogą Ci odpowiedzieć na zapotanie w jaki sposób rozpromować fanpage w Social Media, lub też przynajmniej przysporzą Ci motywacji do skutecznego działania. Niestety pod żadnym pozorem nie należy się ograniczać jedynie do tych wspomnianych. Są różne stosoby, jedne bardziej wymagające (dla przykładu tak zwane skuteczne działania "RTM"), niektóre z nich nietrudne ale nie nazbyt lubiane, takie jak spam mailowy... możemy jednak trzymać się zasady: nie ważne co mówią, ważne że mówią.

Jeżeli będziesz potrzebował fachowców przy promowaniu, napisz do nas, chętnie pomożemy!

promowanie na FB - agencja social media