TEATR

Nagroda Prezydenta Gdyni z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru dla prof. Grzegorza Chrapkiewicza za reżyserię spektaklu „Konsternacja”.


Dynamiczna akcja, różne odcienie absurdu, czyli Mayenburg w najlepszym wydaniu.

Ewa i Robert wracają z wakacji, w swoim mieszkaniu zastają znajomych, którzy mieli się nim opiekować.

Mieszkanie niby jest takie samo, ale jednak inne – ściana nie tam, gdzie powinna, stolik inaczej stoi… Przestrzeń jest przesunięta, jak przesunięte są relacje pomiędzy nimi – jakby to nigdy nie było ich mieszkanie, para znajomych też nie jest tą parą znajomych, którą powinna być, a za chwilę mąż nie jest mężem, przyjaciółka zmienia się w opiekunkę do dziecka…

Sytuacja zmienia się dynamicznie, przybierając różne odcienie absurdu. „Konsternacja” jednego z najważniejszych dramaturgów młodego pokolenia – Mariusa von Mayenburga, to tylko z pozoru lekka komedia. Poślizg tożsamości i ciągle zmieniająca się narracja są najczystszym tematem spektaklu i skutkują odpowiednią alegorią naszych czasów.

Prawa autorskie do sztuki „Konsternacja” (Perplex) reprezentuje w Polsce Agencja ADiT Elżbieta Manthey.

UWAGA – spektakl 12 maja o godz. 17:00 gramy w ramach cyklu „Spektakl (nie tylko) dla rodziców”, czyli rodzice oglądają spektakl, a dzieci pod opieką animatorów spędzają miło czas w naszej kawiarni. Więcej szczegółów na naszej stronie.

AKTORZY
FOTORELACJE
Noc Helvera - Premiera 24.01.2019
Noc Helvera - Premiera 24.01.2019
Noc Helvera - Premiera 25.01.2019
Noc Helvera - Premiera 25.01.2019
RECENZJE

Z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru najlepsi gdyńscy twórcy teatralni zostali uhonorowani Nagrodą Prezydenta Gdyni. Grzegorz Chrapkiewicz otrzymał wyróżnienie za reżyserię spektaklu „Konsternacja” w Gdyńskim Centrum Kultury. Nagrody wręczyła Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

– Gdynia.pl

Mamy do czynienia z kapitalnym, błyskotliwym tekstem i niezwykle inteligentną inscenizacją, która – stwarzając komediowe sytuacje – proponuje wnikliwe spojrzenie na społeczeństwo, relacje międzyludzkie, na podejście do sztuki, zmuszając widza do myślenia

– Dziennik Bałtycki

Świat na scenie chwieje się w swych posadach dosłownie i w przenośni. Nad wszystkim dominuje żartobliwy, beztroski ton towarzyskiej zabawy. Oczywiście to smutna i wzięta w nawias teatralnej przesady diagnoza naszego społeczeństwa, którego podstawy, jak sugeruje autor, to kolos na glinianych nogach. (…) Spektakl w przewrotny, niebanalny sposób karykaturuje powszechny konsumpcjonizm i problemy dzisiejszych trzydziesto- i czterdziestolatków

– Trójmiasto.pl